آزمایش رسمی نخستین قرص درمان سرطان



قرص درمان سرطان،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی
محققان مرکز شهر امید (City of Hope)، یکی از بزرگترین مراکز تحقیقات و مراقبت یکپارچه سرطان ، می گویند که اولین آزمایش یک قرص جدید ضد سرطان انجام شده و فرد بیماری که این قرص را دریافت کرده و سالم و خوب است.

به گزارش سیناپرس، دانشمندان موفق به ساخت و طراحی قرصی برای درمان سرطان شده اند که آزمایش های اولیه نشان دهنده موثر بودن این دارو است. 

 

این قرص با عنوان علمی AOH1996، به نام آنا اولیویا هیلی، قربانی سرطان جوان، که در سال ۱۹۹۶ متولد شد، نامگذاری شد. اکنون ۲۰ سال است که دکتر لیندا ملکاس، استاد بخش تشخیص مولکولی و درمان تجربی شهر امید، در حال تحقیق و توسعه برای ساخت داروی AOH1996 است.

 

طی آزمایش‌ های انجام شده، این قرص در هدف قرار دادن آنتی ژن هسته‌ ای سلولی  PCNA که نقش مهمی در ترمیم و تکثیر سلولی دارد، مؤثر است. محققان در این مطالعات دریافتند که استفاده از سلول ‌های جهش ‌یافته به‌ عنوان هدف در این روش نه تنها رشد سلول‌ های سرطانی انسانی را متوقف و از گسترش آن جلوگیری می‌ کند، بلکه مکانیسم آن هیچ گونه اثر سمی برای سلول‌ های سالم و طبیعی ایجاد نمی ‌کند.

 

به گفته کارشناسان برای درک بهتر عملکرد این دارو، سرطان را مانند وان حمام در حال پر شدن از آب تصور کنید. در صورت عدم کنترل، تومورها یا همان آب در نهایت سرریز شده و به سایر قسمت ‌های خانه شما آسیب می ‌رسانند.

 

به گزارش سیناپرس، لیندا مالکاس از پژوهشگران این تیم مطالعاتی در رابطه با موضوع فوق می گوید:  درمانی که تیم من در شهر امید ایجاد کرد شبیه به یک صاحب خانه مراقب است که آب را بسته، جلوی گسترش تومورها را به سایر قسمت های خانه می گیرد و سپس وان را تخلیه کرده و سرطان را از بین می برد.

 

این قرص چه نوع سرطانی را می تواند درمان کند؟

اولین بیمار دریافت کننده دارو بخشی از کارآزمایی بالینی فاز ۱ شهر امید است. هدف از این کارآزمایی تعیین دقیق بالاترین دوز قابل تحمل قرص و بررسی اثربخشی آن در مراحل اولیه است. بیماران واجد شرایط شرکت، بزرگسالانی با تومورهای بدخیم هستند که به درمان های استاندارد سرطان پاسخ خوبی نداده اند. تیم تحقیقاتی به بیماران دستور می دهد که این قرص را دو بار در روز مصرف کنند.

 

دکتر دانیل فون ها از بخش پزشکی مولکولی در مؤسسه تحقیقات ژنومیک شهر امید، و مشاور در این مطالعه، در رابطه با عملکرد قرص فوق می گوید: از آنجایی که بسیاری از سرطان‌ های موجود به درمان‌ های استاندارد ما مقاوم می‌شوند، ما به درمان‌های جدید با مکانیسم‌های اثر جدید نیاز داریم.

 

تاکنون تاثیرگذاری این دارو در برابر سرطان پستان، پروستات، تخمدان، پوست و ریه امیدوار کننده بوده است.

 

محققان امیدوارند روزی را ببیند که AOH1996 به یک داروی بازدارنده مورد تایید سازمان غذا و دارو تبدیل شود که می تواند با سایر روش های درمانی مانند شیمی درمانی ترکیب شود تا فواید آنها را افزایش دهد و در عین حال فاقد عوارض جانبی باشد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------