جذب کلسیم تا ۳۰ سالگی ادامه دارد



کلسیم،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی
یک پزشک گفت: ماده اصلی شکل‌گیری استخوان کلسیم است که جذب آن قبل از تولد آغاز و تا ۳۰ سالگی ادامه دارد.

به گزارش ایسنا، دکتر حانیه مؤذنی بابیان اینکه ۳۰ سالگی زمان رسیدن استخوان‌ها به بالاترین استحکام خود است، اظهار کرد: کلمه استخوان محکم بودن را به یادمان می‌آورد و ماده اصلی شکل‌گیری استخوان کلسیم است که جذب آن قبل از تولد آغاز و تا ۳۰ سالگی ادامه دارد.

 

به گفته وی، انجام تمرینات بدنی منظم، مصرف مواد غذایی حاوی کلسیم به خصوص و لبنیات کم‌چرب می‌تواند به پیشگیری یا جلوگیری از پیشرفت پوکی استخوان کمک کند.

 

پزشک مرکز خدمات جامع سلامت شهری عسلویه، مادران با زایمان زیاد و بافاصله کمتر از ۳ سال را در معرض ابتلا به پوکی استخوان دانست و تصریح کرد: مصرف خودسرانه و غیرضروری داروهای کاهنده اسید معده بدون تجویز پزشک، استعمال دخانیات و مصرف الکل در هر سنی می‌تواند منجر به پوکی استخوان شود.

 

دکتر مؤذنی، پوکی استخوان را بیماری خاموش اعلام و تصریح کرد: کم شدن کلسیم استخوان‌ها و شکننده شدنشان به معنی پوکی استخوان است و دلیل بیماری خاموش نامیدن آن نداشتن اطلاع فرد از ابتلا به پوکی استخوان است که در اثر حادثه‌ای که منجر به شکستی یا آسیب به استخوان‌ها شود، فرد متوجه بیماری خود می‌شود.

 

وی گفت: بنا به تشخیص و یا دستور پزشک،استفاده از ویتامین D با افزایش جذب کلسیم می‌تواند از پوکی استخوان جلوگیری کند.

 

این پزشک در خصوص علائم و نشانه‌های ابتلا به پوکی استخوان گفت: کمردرد ناشی از شکستگی یا خوابیدن مهره‌ها روی‌هم، کاهش قد به‌مرورزمان، خمیده شدن قامت فرد و شکنندگی راحت استخوان‌ها علائم ابتلا به پوکی استخوان است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------