شناسایی راهی برای درمان های ضد آلرژیک



درمان های ضد آلرژیک،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی
محققان آلمانی، در مطالعه اخیر خود، رویکردهای جدیدی را برای درمان های ضد آلرژیک را شناسایی کرده اند.

به گزارش سیناپرس، التهاب و افزایش تولید مخاط، از علائم معمول عفونت کرم و آلرژی است. این پاسخ ایمنی شامل سلول های ایمنی ذاتی ما می شود که البته عملکرد دقیق آنها هنوز به طور کامل شناخته نشده است. یک تیم تحقیقاتی از دانشگاه شاریته برلین، اکنون وظایف کلیدی این سلول ها را روشن کرده است. در این مطالعه، محققان همچنین رویکردهای درمانی بالقوه را برای درمان آلرژی شناسایی کرده اند.

 

سیستم ایمنی بدن انسان از دو شاخه به هم پیوسته تشکیل شده است: سیستم ایمنی تطبیقی، که با هر عفونت چیز جدیدی می آموزد و دائماً در طول زندگی رشد می کند و سیستم ایمنی ذاتی که کمتر تخصصی است اما به ویژه سریع و موثر واکنش نشان می دهد.

 

سلول های سیستم ایمنی ذاتی، در غشاهای مخاطی دستگاه تنفسی و روده قرار دارند، جایی که اولین خط دفاعی را در نقطه ورود پاتوژن ها تشکیل می دهند. این سلول ها شامل سلول های لنفوئید ذاتی گروه 2 (به اختصار ILC2s) هستند که در بیماری های انگلی، در روده و در صورت آلرژی، در دستگاه تنفسی فعال هستند.

 

گروهی از سلول‌ های ایمنی تطبیقی، یعنی سلول ‌های T،  وجود دارند که برخی از عملکردهای مشابه را به عنوان بخشی از پاسخ ایمنی نوع 2 انجام می ‌دهند، بنابراین قبلاً تصور می ‌شد که نقش ILC2 ممکن است اضافی باشد و به راحتی می ‌توان وظایف آن را به عهده سلول های T گذاشت.

 

با این حال، محققان آلمانی اکنون این نظریه را رد کرده اند. پژوهشگران، با استفاده از مدل حیوانی و روش ‌های مولکولی پیشرفته مانند توالی ‌یابی تک سلولی، که به دانشمندان اجازه می ‌دهد تا روی سلول ‌های منفرد تمرکز و حالت مولکولی آن ‌ها را تجزیه و تحلیل کنند، عملکرد مرکزی ILC2s را روشن کرده ‌اند.

 

دانشمندان توضیح داده اند، نوع خاصی از سلول‌ های ایمنی به نام ائوزینوفیل، در غیاب ILC2، قادر به رشد مناسب نبودند.

 

ائوزینوفیل ها در فرآیندهای التهابی در بافت نقش دارند. دانشمندان همچنین دریافتند که ILC2 ها تأثیر عمده ای بر توانایی سلول های اپیتلیال برای ترویج تولید مخاط و دفع انگل هایی مانند کرم ها از بدن دارند.

 

در آزمایش ‌های بعدی، محققان علائم آسم آلرژیک را بررسی کردند و دریافتند که بدون ILC2، این علائم بهبود می ‌یابند. دانشمندان اظهار داشته اند، این می تواند نقطه شروعی برای مطالعات آینده با هدف توسعه درمان های بالقوه آلرژی باشد. یافته های ما نشان داد که سلول های لنفوئید ذاتی گروه 2، دندانه های ضروری در ماشین آلات سیستم ایمنی محسوب می شوند و نمی توان آنها را بدون به خطر انداختن پاسخ ایمنی جایگزین کرد.

 

نتایج این مطالعه در مجله Nature منتشر شده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------