قرص ‌ها، پرطرفدارترین روش جلوگیری از بارداری



نتایج یک مطالعه جدید نشان می ‌دهد که پیشگیری از بارداری در میان زنان نروژی بیشتر از سایر مناطق جهان بوده و ۸۸ درصد از زنان در سنین باروری با استفاده از برخی از روش‌های پیشگیری از بارداری جلوگیری می کنند.

به گزارش سیناپرس، پس از نروژ، فنلاند با ۸۵.۵ درصد و چین با ۸۴.۵ درصد قرار دارند و در بریتانیا پیشگیری از بارداری در بین ۷۶ درصد از زنان رایج است. این مطالعه نگرش زنان نسبت به کنترل بارداری را در ۳۰ کشور در سراسر جهان تجزیه و تحلیل کرد. به عنوان بخشی از این تحقیقات، این تیم پژوهشی به بررسی میزان محبوبیت گزینه های مختلف پیشگیری از بارداری در بین زنان بین ۱۵ تا ۴۹ ساله پرداخت.

 

به گفته پژوهشگران، قرص ‌های ضد بارداری خوراکی در فرانسه محبوبیت بیشتری داشتند و انتخاب ۳۷ درصد از زنان بود. این میزان همچنین بالاترین درصد استفاده از تمام گزینه های پیشگیری از بارداری در تمام ۳۰ کشوری بود که محققان آنالیز کردند.

 

به طور کلی ثابت شد که قرص ها بالاتر از سایر گزینه ها محبوب ترین گزینه در کشورهای مختلف هستند. کاندوم مردانه دومین گزینه رایج بود که در ژاپن میان ۳۱ درصد از زنان آن کشور محبوبیت بیشتری داشت. در اندونزی روش های مبتنی بر تزریق محبوب‌ ترین گزینه بود، در حالی که زنان در اتیوپی روش های مبتنی بر کاشت را ترجیح داده و زنان در ویتنام روش IUD را ترجیح می دادند.

 

کیم واثال (Kim Wathall) مدیر این پژوهش ها توضیح می ‌دهد: برای زنان مهم است که گزینه ‌هایی را در مورد کنترل بارداری خود داشته باشند تا بفهمند کدام روش برای آنها و سبک زندگی ‌شان بهترین است. بااین حال روش‌های مختلف به نتایج متفاوتی دست می ‌یابند و مهم است که از سلامت جنسی افراد نیز محافظت شود.

 

او می افزاید: روش‌هایی مانند ایمپلنت یا داروهای ضد بارداری خوراکی در برابر بیماری‌ های مقاربتی محافظت ایجاد نمی‌ کنند، به همین دلیل مهم است که این گزینه‌ ها را با روش های بازدارنده مانند کاندوم یا IUD جایگزین می کنند.

 

محققان علاوه بر توجه به محبوبیت هر یک از روش‌های پیشگیری از بارداری، چگونگی دسترسی آسان به پیشگیری از بارداری در هر کشور را نیز تحلیل کردند.

 

به گفته پژوهشگران، از ۳۰ کشوری که در این مطالعه شرکت کردند، هفت کشور هیچ بودجه دولتی برای پیشگیری از بارداری ارائه نکرده و ۲۳ کشور از طریق بودجه دولتی به گزینه‌ های پیشگیری از بارداری دسترسی کامل یا جزئی داشتند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------