ویروس کرونا بین جوندگان شیوع یافت



شیوع ویروس کرونا بین جوندگان،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی
مطالعات پیشین انجام شده، انتقال معکوس پاتوژن های مختلف مشترک بین انسان و حیوانات را به عنوان یک نگرانی جهانی نشان داده است. یافته های جدید اما نشان می دهد شرایط چندان مطلوب نبوده و ویروس کرونا اخیرا بین جوندگان شیوع یافته است.

به گزارش سیناپرس، سازمان جهانی بهداشت حیوانات در تابستان گذشته  اعلام کرد در حالی که ابتلا و شیوع گاه به گاه کرونا در حیوانات اهلی یا باغ وحش ها پیامدهای بلند مدت کمی را نشان می دهد، عفونت در سطح جمعیت حیات وحش احتمال تکامل بیشتر این ویروس را بیشتر کرده و به مراتب خطرناک تر است، بنابراین، شناسایی خطر شیوع ویروس عامل کووید ۱۹در جمعیت پستانداران وحشی ضروری است.

 

در این میان احتمال می رود که جوندگان وحشی نسبت به عفونت کرونا حساس تر باشند. بیشتر اوقات، این عفونت منجر به عدم وجود بیماری یا عارضه قابل تشخیص می شود، اگرچه انتقال ویروس کرونا در جوندگان ۴ تا ۷ روز پس از آلودگی صورت می گیرد اما این بیماری می تواند به سایر جوندگان سرایت کند. 

 

متاسفانه شرایط پیش آمده می تواند به گردش گسترده، انتقال معکوس و استقرار طولانی مدت ویروس کرونا منجر شده و به همین دلیل  سازمان غذا و کشاورزی سازمان ملل متحد در مورد تکامل SARS-CoV-2 در حیوانات پیشنهاد کردند که یک مطالعه نظارتی گسترده بر جمعیت جوندگانی مانند موش ها که با انسان در تماس هستند انجام شود.

 

علاوه بر این، یک مطالعه جدید در هنگ کنگ گزارش داد که بخش قابل توجهی از موش های نروژی دارای آنتی ژن مثبت کرونا هستند. بنابراین، مطالعات نظارتی گسترده‌تری در سایر زیستگاه‌ها، قاره ‌ها و گونه ‌های جوندگان غیر معمول با توجه به فراگیر بودن و تنوع زیستی بالای این گونه های جانوری،  مورد نیاز است.

 

این مطالعه شامل نمونه برداری از ۱۲۰۲ جونده از ۸ پارک شهری و ۲۳ سایت جنگلی در ۵ کشور اروپایی (لهستان، آلمان، فرانسه، بلژیک و ایرلند) بود.  مطالعه فعلی شواهد قابل توجهی از گسترش SARS-CoV-2 در بین جوندگان در شمال اروپا نشان نمی دهد. البته مشاهدات مشابهی نیز از هنگ کنگ گزارش شده است که نیاز به جمعیت نمونه انسانی و جوندگان بزرگتری دارد. 

 

در خاتمه محققان معتقدند گسترش کرونا در بین حیوانات باید جدی گرفته شده و این موضوع به طور خاص در بین حیواناتی مانند موش ها که در گروه های پر جمعیت در داخل شهرها زندگی می کنند از اهمیت بیشتری برخوردار است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------