واکسن آنفولانزا از حمله قلبی پیشگیری می‌کند



واکسن آنفولانزا،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی
واکسن آنفولانزا از حمله قلبی پیشگیری می‌کند.

به گزارش سیناپرس، طبیعتا تزریق سالانه واکسن سالانه واکسن آنفلوانزا می تواند به محافظت از مردم در برابر این ویروس کمک کند، اما تحقیقات جدید نشان می دهد که این عمل می تواند جان افراد مبتلا به بیماری قلبی عروقی را نیز نجات دهد.

 

محققان می‌گویند: واکسن‌ های آنفلوانزا علاوه بر توقف بسیاری از گونه‌ های این ویروس، عوارض قلبی را نیز کاهش می‌ دهند.

 

نتایج یک مطالعه بین المللی که توسط محققان دانشگاه مک مستر انجام شد نشان داد که واکسن آنفلوانزا به میزان زیادی پنومونی و عوارض قلبی عروقی را در بیماران دارای نارسایی قلبی کاهش می دهد.

 

مارک لوب، محقق اصلی این مطالعه و استاد پاتولوژی و پزشکی مولکولی در دانشگاه مک مستر ، در رابطه با ارتباط فوق می گوید: اگر نارسایی قلبی دارید، توصیه می شود واکسن آنفولانزای خود را دریافت کنید زیرا این عمل می تواند جان شما را نجات دهد.

 

طی این پروژه، محققان شرایط سلامت و پزشکی بیش از ۵ هزار بیمار دارای نارسایی قلبی را در ۱۰ کشور از آفریقا، آسیا و خاورمیانه ردیابی کردند. با توجه به اینکه تعداد کمی از مردم در آن مناطق دسترسی منظم به واکسیناسیون آنفلوانزا دارند، این مکان ها از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند. طی بازه زمانی سال های  ۲۰۱۵  تا ۲۰۲۱، بیماران یا یک واکسن واقعی آنفلوانزا یا دارونمایی را به طور سالانه در انتهای تابستان دریافت کردند.

 

بررسی های این تیم مطالعاتی نشان داد در طول یک سال کامل، واکسن آنفولانزا ۴۰ درصد احتمال ابتلا به ذات الریه را کاهش داده و نرخ بستری شدن در بیمارستان را تا ۱۵ درصد در میان بیماران مبتلا به نارسایی قلبی کم کرد. از سوی دیگر واکسن آنفولانزا در طول فصل آنفولانزا (پاییز-زمستان)، به کاهش ۲۰ درصدی مرگ و میر در این بیماران کمک کرد. داده‌ های جمع ‌آوری‌شده در طول فصل آنفلوانزا همچنین نشان می‌ دهد که تزریق این واکسن به محافظت در برابر عوارض قلبی عروقی مانند حمله قلبی یا سکته کمک می ‌کند.

 

در خاتمه محققان توصیه می کنند: در زمان مناسب واکسن انفلوانزا به افراد گروه های پر خطر تزریق شده و در این میان افراد دارای بیماری های قلبی و عروقی می توانند از مزایای اضافه ای در این زمینه برخوردار شوند.

 

شرح کامل این مطالعه در آخرین شماره مجله تخصصی The Lancet Global Health منتشر شده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------