اشباع ظرفیت بیمارستان کودکان در اصفهان/ با کمبود اسپری‌های تنفسی مواجه هستیم



بیمارستان کودکان اصفهان،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی
رئیس مرکز آموزشی درمانی فوق‌تخصصی کودکان امام حسین(ع) با بیان اینکه تظاهرات بیماری آنفلوانزا، منجر شده تا با بیمار ان بسیاری مواجه شویم که در پی آن ظرفیت بیمارستان امام حسین(ع) اشباع شده است، گفت: بیشترین کمبود در اسپری‌های تنفسی کودکان است.

مهرداد معمارزاده در گفت‌وگو با ایمنا، اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت، حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ کودک به درمانگاه مراجعه می‌کنند و ۲۰ تا ۲۵ بیمار شدید با بیماری‌هایی مانند تنفسی، آنفلوانزا یا کرونا به اورژانس بیمارستان وارد و بستری می‌شوند.

 

وی با بیان اینکه طی دو ماه گذشته ابتلای کودکان به بیماری آنفلوانزا دو تا سه برابر شده و موضوع حائز اهمیت، تظاهرات غیرعادی این بیماری است، افزود: یکی از تظاهرات غیرعادی بیماری آنفلوانزا در کودکان، گرفتاری ریه یا ذات‌الریه است و دیگری مشکل گرفتاری لایه کناری ریه که شاید ترشحات چرکی در آن تجمع یابد و به آمپیم تبدیل شود.

 

رئیس مرکز آموزشی درمانی فوق‌تخصصی کودکان امام حسین (ع) با بیان اینکه در مدت مذکور حدود ۵۰ کودک درگیر با آمپیم ریه به بیمارستان مراجعه کرده است، تصریح کرد: کودکان گرفتار با این بیماری، حدود یک ماه در بیمارستان بستری می‌شوند و ممکن است در دو تا سه مرحله، نیازمند عمل جراحی باشند.

 

وی ادامه داد: دیگر تظاهر بیماری آنفلوانزا، گرفتاری سینوس‌های صورت و اطراف چشم است که به صورت ضایعه التهابی خود را نشان می‌دهد. گرفتاری گوش میانی که به صورت پارگی پرده یا عفونت گوش تظاهر می‌کند نیز از دیگر عوارض این بیماری است، این عوارض شده تا با بیماران بسیاری مواجه شویم که در پی آن تمام ظرفیت بیمارستان امام حسین (ع) اشباع شده است و با مشکل در پذیرش بیمار جدید مواجه هستیم.

 

معمارزاده اضافه کرد: به علت باز بودن مدارس و آموزش حضوری کودکان، ابتلاء به این بیماری افزایش یافته است و کودکان مبتلا به این بیماری سایر افراد خانواده را نیز مبتلا می‌کنند، اما به علت ضعیف‌تر بودن سیستم دفاعی کودکان، این بیماری در کودکان تظاهرات شدیدتری دارد و عوارض ریوی، گوش، چشم و سینوس‌های صورت، در افراد بزرگسال کمتر دیده می‌شود.

 

وی با بیان اینکه نگران موج بعدی شیوع آنفلوانزا هستیم، اظهار کرد: یکی از مشکلات موجود، کمبود تخت و بستری بیمار است که امیدواریم با یاری خیران جهت افزایش تجهیزات خدمت‌رسانی به کودکان، وضعیت بهبود یابد.

 

رئیس مرکز آموزشی درمانی فوق‌تخصصی کودکان امام حسین (ع) افزود: والدین و خانواده‌ها تا حد امکان از شرکت در میهمانی‌ها بپرهیزند، کودکان مبتلا به این بیماری به مدرسه فرستاده نشوند و در صورت ابتلای یک کودک به این بیماری، تماس سایر اعضای خانواده با وی کاهش یابد تا از انتشار هرچه بیشتر این ویروس جلوگیری شود.

 

‏‏با‬ کمبود دارو برای کودکان مواجه هستیم

وی تصریح کرد: ابتلای کودکان به بیماری کرونا ادامه دارد، اما تعداد بیماران مبتلا بسیار کمتر از گذشته شده است، انتظار می‌رود در دو تا سه هفته آینده با توجه به افزایش ابتلاء به کرونا در اروپا و چین، شاهد افزایش تعداد مبتلایان به این بیماری در ایران نیز باشیم. شاهد کمبودهای تعدادی از داروی ویژه کودکان هستیم و تأمین دارو برای کودکان بستری شده در بیمارستان در اولویت است، در داروخانه‌های سطح شهر نیز درباره بعضی اقلام دارویی دچار کمبود هستیم و امیدواریم هرچه زودتر این وضعیت بهبود یابد.

 

معمارزاده با بیان اینکه بیشترین کمبود در اسپری‌های تنفسی کودکان است، گفت: برای درمان کودکان، سرمایه‌گذاری بسیار کمی انجام شده؛ به گونه‌ای که ۱۰۵۰ بیمارستان در سطح کشور وجود دارد، اما تنها هشت بیمارستان مخصوص کودکان است.

 

وی با اشاره به اینکه طبق تعریف وزارت بهداشت افراد تا پایان سن ۱۸ سالگی، کودک و نوجوان محسوب می‌شوند، بیمارستان‌های مخصوص کودکان تخت‌های کمتری دارند، اضافه کرد: ساختمانی در دست ساخت است که ۷۳ درصد آن تکمیل شده و در صورت تکمیل صددرصدی، ۲۵۰ تخت به بیمارستان کودکان اصفهان اضافه می‌شود، اما برای تکمیل آن نیازمند کمک خیران هستیم.

 

رئیس مرکز آموزشی درمانی فوق تخصصی کودکان امام حسین (ع) با بیان اینکه ساختمانی نیز برای خدمت‌رسانی به کودکان مبتلا به سرطان در حال طراحی و ساخت است، خاطرنشان کرد: امیدواریم خیران با مراجعه و بازدید از این ساختمان‌ها در راستای تکمیل آنها کمک کنند.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------