درمان بیماری‌ها با کمک رباتی که در بدن می‌خزد



ربات،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی
محققان ربات ژله‌ای کوچکی ساخته‌اند که در بدن انسان حرکت می‌کند و به درمان بیماری‌ها کمک می‌کند.

به گزارش ایسنا به نقل از نیویورک پست، ‌دانشمندان یک ربات خزنده کوچک ساخته‌اند که امیدوارند بتوان از آن برای درمان بیماری‌ها در بدن انسان استفاده کرد. این ربات می‌تواند به مناطق مختلف بدن دارورسانی کند و سپس از بین برود.

 

این ربات خزنده کوچک که با استفاده از چاپگر سه‌بعدی از ژلاتین به همراه ذرات اکسید آهن ساخته شده، ممکن است در نهایت جایگزین قرص‌ها یا تزریق‌های داخل وریدی شود که می‌توانند عوارض جانبی مشکل‌سازی به همراه داشته باشند.

 

این ربات ژل‌بات(gelbot) نام گرفته با تغییرات دما کار می‌کند و جنسی شبیه به صمغ میوه دارد و ساختار آن در تضاد کامل با ربات‌هایی است که منحصراً از مواد سخت مانند فلزات و پلاستیک ساخته شده‌اند.

 

نویسنده ارشد این مطالعه، دیوید گراسیاس(David Gracias) از دانشگاه جانز هاپکینز می‌گوید: به نظر بسیار ساده می‌رسد، اما این، رباتی است که بدون باتری، بدون سیم کشی و بدون منبع تغذیه خارجی و فقط در اثر تورم و کوچک شدن ژل حرکت می‌کند.

 

گراسیاس همچنین آن را فراتر از بدن انسان، مناسب استفاده به عنوان رباتی دریایی برای گشت‌زنی و نظارت بر سطح اقیانوس برای مبارزه با آلودگی می‌بیند.

 

این استاد مهندسی شیمی و زیست مولکولی، قصد دارد ژل‌ ربات‌ها را آموزش دهد تا در برابر تغییرات نشانگرهای زیستی و بیوشیمیایی انسانی واکنش نشان دهند. او همچنین قصد دارد سایر اشکال الهام گرفته از کرم‌ها و موجودات دریایی را آزمایش کند و دوربین‌ و حسگرهایی روی بدن آن‌ها  قرار دهد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------