چین قرنطینه کرونایی مسافران خارجی را لغو می‌کند



قرنطینه کرونایی در چین،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی
کمیسیون ملی بهداشت چین در گامی مهم در راستای کاهش محدودیت‌ها در مرزهای خود که از سال ۲۰۲۰ تا حد زیادی بسته شده‌اند، اعلام کرد: این کشور از ۸ ژانویه (۱۸ دی) الزام مسافران ورودی به قرنطینه را متوقف می‌کند.

به گزارش ایرنا، مقامات بهداشتی چین دوشنبه شب در بیانیه‌ای اعلام کردند که سیاست ضد کووید-۱۹ در چین نیز از رده A فعلی به رده کمتر سخت گیرانه B تنزل می‌یابد، زیرا شیوع این بیماری کمتر شده و به تدریج به یک عفونت تنفسی رایج تبدیل خواهد شد.

 

طبق گزارش رویترز، سه سال اقدامات تحمل صفر، از بسته شدن مرزها تا قرنطینه‌های مکرر، اقتصاد چین را تحت تأثیر قرار داده است و ماه گذشته به بزرگترین نمایش نارضایتی عمومی سرزمین اصلی از زمان روی کار آمدن رئیس جمهور شی جین پینگ در سال ۲۰۱۲ دامن زد.

 

اما چین در یک ماه اخیر چرخش ناگهانی در سیاست‌های خود صورت داد و تقریباً تمام محدودیت‌های داخلی کرونایی خود را کنار گذاشت. اقدامی که موجب شد بیمارستان‌های سراسر کشور برای مقابله با موج سراسری عفونت‌ها با چالش بزرگی مواجه شوند.

 

الزامات سختگیرانه برای مسافران ورودی از جمله پنج روز قرنطینه اجباری در یک مرکز تحت نظارت دولت و سه روز دیگر قرنطینه در خانه از دیگر مقرراتی بود که باقی مانده بود ولی روز دوشنبه حذف شد.

 

این محدودیت در پروازهای بین‌المللی از ۸ ژانویه برداشته می‌شود. مقامات بهداشتی چین اعلام کردند مسافرانی که وارد کشور می‌شوند همچنان باید ۴۸ ساعت قبل از پرواز تحت آزمایش PCR قرار گرفته باشند و نتیجه آزمایش خود را به همراه داشته باشند.

 

یک مقام بهداشتی گفت که ترتیبات ورود خارجی‌ها به چین از جمله برای کار و تجارت بهبود می‌یابد و دادن ویزاهای لازم نیز تسهیل می‌شود.

 

همچنین ورود و خروج مسافران در مرزهای دریایی و زمینی چین به تدریج از سر گرفته خواهد شد و سفرهای خروجی اتباع این کشور "به شیوه‌ای منظم" برقرار خواهد شد.

 

چین از ژانویه ۲۰۲۰، کرونا را به عنوان یک بیماری عفونی رده B طبقه‌بندی کرده بود، اما آن را تحت پروتکل‌های رده A که بیماری‌هایی مانند طاعون و وبا را پوشش می‌دهد، مدیریت کرد. این سیاست به مقامات محلی این قدرت را می‌داد که بیماران و نزدیکان آنها را قرنطینه و مناطق مربوط را مسدود کنند.

 

چین همچنین اعلام کرد، نرخ واکسیناسیون را در میان افراد مسن افزایش خواهد داد و تزریق دوز دوم را برای افرادی که در معرض خطر بالای بیماری شدید قرار دارند، ترویج خواهد کرد.

 

چین آخرین کشور بزرگی است که به سمت درمان کرونا به عنوان آندمیک حرکت می‌کند. اقدامات مهارگونه این کشور، اقتصاد ۱۷ تریلیون دلاری چین را به پایین‌ترین نرخ رشد خود در نزدیک به نیم قرن گذشته کاهش داده است و زنجیره‌های عرضه و تجارت جهانی را مختل کرده است.

 

 

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------