فوت 6 کودک بر اثر ابتلا به آنفلوآنزا طی هفته گذشته در قم



آنفلوآنزا در  قم،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی
معاون درمان علوم پزشکی قم اعلام کرد: طی هفته گذشته 6 کودک بر اثر ابتلا به انفلوآنزا جان خود را از دست دادند.

به گزارش مهر، آقای مجید محبی ظهر پنج شنبه در گفت وگو با خبرنگاران اظهار داشت: در هفته گذشته بیمارستان کودکان حضرت معصومه (س)، ۳ هزار مراجعه کننده از رده سنی نوزاد تا ۹ و نیم سال داشته که متأسفانه ۶ نفر از آنان جان خود را از دست دادند.

 

وی گفت: کودکانی که فوت کرده بودند؛ عمدتاً بیماری زمینه‌ای داشتند که یک مورد دارای تشنج‌های مکرر مقاوم، دیگری بیماری کبدی و کودکی نیز دارای بیماری سرطان خون و دو کودک نیز بیماری آسم داشتند.

 

وی عنوان داشت: از تمامی این بیماران تست کرونا گرفته شد که منفی بود ولی به دلیل بیماری‌های زمینه‌ای، اقدامات درمانی بر روی آن مؤثر واقع نشد.

 

وی بیان داشت: بیماری‌های تنفسی و ویروسی در این ایام شیوع است و سرماخوردگی و آنفولانزا در فصل زمستان شایع است که توصیه می‌شود خانواده‌ها کودکان و فرزندان خود به محیط‌های شلوغ نبرند.

 

وی با بیان اینکه کودکان باید ماسک بزنند و تا حد امکان محیط خانه برای کودکان مرطوب نگه داشته شود ابراز داشت: به خانواده‌ها توصیه می‌شود که در همان ساعات ابتدایی بیماری کودکان، آنان را به مراکز درمانی انتقال دهند تا در اسرع وقت بیماری آنان شناسایی و مراحل درمان طی شود.

 

 

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------