چه ورزش‌هایی برای دوران عادت ماهانه مناسب هستند؟



اخبار,اخبار پزشکی

معمولا زنان تصور می‌کنند که در دوران عادت ماهانه بهتر است فعالیتی نداشته باشند اما بررسی‌ها نشان داده است که ورزش در این دوران می‌تواند مفید باشد.

به‌ گزارش ‌ایسنا ‌به نقل از  health me up، ورزش کردن با شدت متوسط در دوران عادت ماهانه می‌تواند به شما کمک کند. ورزش‌هایی که مناسب هستند عبارتند از:

 

۱. پیاده روی:

پیاده روی یکی از آسان‌ترین و بهترین ورزش‌ها است. پیاده روی تنش‌ها را کم می‌کند، باعث کشیده شدن عضلات پایین کمر می‌شود و نفخ را کاهش می‌دهد. پیاده روی درد را کمتر می‌کند. بهتر است ۳۰ تا ۴۵ ‌دقیقه پیاده روی کنید. مطمئن شوید که با سرعت مناسبی پیاده روی کنید.

 

۲. پلانک:

حرکت پلانک برای لگن، شکم، سینه و دست‌ها مفید است و باعث قدرتمند شدن کمر می‌شود.

 

۳. حرکت کودک

در این حرکت به صورت چهار دست و پا روی زمین قرار بگیرید. کمر را خم کرده سر را به زمین نزدیک کنید و دست‌ها را از پشت بر روی سر و گردن قرار دهید. در این حرکت تاریخ‌ها بر روی زمین قرار دارند. این حرکت باعث کشیده شدن عضلات کمر می‌شود و ایجاد راحتی می‌کند. این حرکت گوارش را نیز بهبود می بخشد.

 

۴. هر نوع ورزش قلبی ـ عروقی:

هر گونه ورزش قلبی ـ عروقی مانند پیاده روی ، دویدن، شنا ، الپتیکال و حتی رقصیدن برای این دوران مناسب است ، زیرا باعث افزایش هورمون آندروفین در بدن شده و سردرد و انقباض عضلات را کاهش می‌دهد.

 

۵. حرکت پل:

در این حرکت بیش از حد کمر را بالا نبرید و سعی کنید عضلات بدن درگیر باشند.

 

۵. توییست روسی:

حرکت توییست روسی باعث آرامش بیشتر دستگاه عصبی بدن می‌شود و درد را کاهش می‌دهد. در هنگام انجام این حرکت سعی کنید تنفس را کنترل کنید.

 

۷. توییست بر روی زمین:

در این حرکت عضلات پایین کمر احساس راحتی می‌کنند و ارگان‌های شکمی تحریک می‌شوند که بهتر کار کنند. حداقل ۱۰ تا ۲۰ ثانیه در هر طرف کشش ایجاد کنید.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------