88 درصد خوراکی‌های ساخته شده برای کودکان مضر هستند



اخبار,اخبار پزشکی

به گزارش فارس به نقل از دیلی‌میل، مطالعات صورت گرفته نشان می‌دهد، بیش از 88 درصد خوراکی‌های ساخته شده برای کودکان مضر هستند.

 

چارلین الیوت، محقق بهداشت کودکان در دانشگاه کلگری در کانادا، می‌گوید: هدف از غذاهای فرآوری شده برای کودکان، تضعیف تغذیه آنها است. 

 

مطالعات نشان داده است، خوراکی‌های کودکان یا دارای گلوتن است یا فاقد آن، ولی همراه با مجموعه کاملی از قند و شکر و چربی است. 

 

 

گلوتن از خانواده‌ی پروتئین‌هاست که در غلاتی مانند گندم، چاودار، املای و جو یافت می‌شود.

 

این روزها بین محققین بحثی بر سر مفید یا مضر بودن گلوتن صورت گرفته است؛ بسیاری ادعا می‌کنند که گلوتن کاملا بی‌خطر است.

 

از طرف دیگر، بعضی از کارشناسان سلامت بر این باورند که گلوتن برای بسیاری از افراد مضر است؛ این درحالیست یک نظرسنجی تازه نشان می‌دهد که بیش از 30 درصد آمریکایی‌ها به‌طور جدی سعی می‌کنند از خوردن گلوتن پرهیز کنند.

 

حدود 1 درصد مردم جهان به علت ابتلا به بیماری سلیاک به گلوتن حساسیت دارند؛ بیماری سلیاک عبارت از نوعی واکنش ایمنی غیرطبیعی به گلیادین نسبتاً هضم شده است.

 

این بیماری به میزان شدت‌های مختلفی در تمام مصرف‌کنندگان گندم در جهان رخ می‌دهد؛ مصرف و استنشاق گلوتن نیز موجب برخی واکنش‌های آلرژیک و آسیب‌های عصبی می‌گردد.

 

در انسان‌ها حساسیت به گلوتن زیاد دیده شده‌ است.

 

محققان تأکید می‌کنند،  هله‌هوله‌های فاقد گلوتن به هر حال مواد غذایی بی‌ارزشی هستند؛ 88 درصد از مواد غذایی بسته بندی شده بدون گلوتن برای بچه‌ها دارای کیفیت غذای کمتری است؛ زیرا آنها شامل شکر، نمک، چربی اشباع شده و اسیدهای چرب ترانس چرب هستند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------