درمان زخم‌های بیماران «EB» با سلول‌های بنیادی



اخبار,اخبار پزشکی

عضو هیأت علمی پژوهشگاه رویان گفت: زمینه درمان بیماران «EB» به وسیله سلول‌های بنیادی فراهم شده‌ و بیمارانی که شرایط مناسب را داشته باشند، انتخاب و در پروتکل درمانی قرار می‌گیرند.

مرضیه شیوا عضو هیأت علمی پژوهشگاه رویان در حاشیه نوزدهمین جشنواره بین‌المللی رویان در گفت‌وگو با فارس با بیان اینکه این جشنواره هر ساله دستاوردهای جدیدی را برای کشور به ارمغان می‌آورد، اظهار داشت: در حاشیه این همایش با جلساتی که با محققان خارجی برگزار می‌شود در زمینه آخرین روش‌های درمانی تبادل‌نظر صورت می‌گیرد و این اقدام می‌تواند پیام خوبی را برای محققان و دانشجویان کشور داشته باشد.

 

وی با اشاره به موضوع درمان ناباروری، گفت: خوشبختانه با استفاده از سلول‌های بنیادی و بدون جراحی می‌توان عارضه افتادگی لگن بانوان را با بهترین کیفیت با استفاده از سلول‌های بنیادی درمان کرد.

 

شیوا تصریح کرد: تحقیقات زیادی در زمینه درمان بیماری‌های خاص مانند بیماری پوستی EB که یک نوع عارضه ژنتیکی است انجام شده است. کودکان مبتلا به EB از بدو تولد تمام پوست بدنشان تاول می‌زند و درد و رنج‌های بسیاری برای آنها به وجود می‌آورد. 

 

این متخصص زنان و زایمان در پایان گفت: با تحقیقات انجام شده زمینه درمان بیماران EB به وسیله سلول‌های بنیادی فراهم شده‌ و بیمارانی که شرایط مناسب را داشته باشند انتخاب و در پروتکل درمانی قرار می‌گیرند. 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------