تست ترکیبات دارویی جدید علیه سخت ترین سرطان های سینه



اخبار,اخبار پزشکی

محققان دانشگاه کالیفرنیا یک کارآزمایی بالینی را برای ارزیابی ایمنی و قابل تحمل بودن ترکیب داروی cirmtuzumab با شیمی درمانی های استاندارد و به منظور درمان سرطان سینه متاستازیک آغاز کردند.

به گزارش مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سلول های بنیادی، سرطان سینه یکی از شایع ترین انواع بدخیمی است که سالانه نزدیک به ۲۷۰ هزار مورد جدید از آن شناسایی می شود و برآورد می شود که سالانه ۴۱ هزار نفر به دلیل ابتلا به آن می میرند.

 

داروی cirmtuzumab، یک آنتی بادی منوکلونال جدید است که ROR۱ را به عنوان یک پروتئین سطح سلول های توموری هدف قرار می دهد.این در حالی است که ROR۱ روی سطح سلول های سالم و طبیعی وجود ندارد و همین امر فرصتی را برای هدف قرار دادن سلول های بنیادی سرطانی دارای این پروتئین سطحی فراهم می آورد.

 

در فاز یک این مطالعه جدید، سرطان سینه ۱۵ بیمار که شرایط لازم برای مطالعه را دارا هستند برای یک بازه زمانی شش ماهه مورد تیمار با ترکیب داروی cirmtuzumab و پاکلی تاکسیل قرار می گیرند که یک داروی شیمی درمانی استاندارد در درمان بسیاری از سرطان ها است.

 

به عقیده محققین داروی cirmtuzumab می تواند سلول های بنیادی سرطانی سینه را هدف قرار دهد.

 

این سلول های بنیادی سرطانی، عامل اصلی متاستاز و مقاومت درمانی سرطان محسوب می شوند. به نظر می رسد که داروی cirmtuzumab می تواند فعالیت رشد و بقای سلول های بنیادی سرطانی را از طریق بلوک کردن مسیرهای پیام رسانی مهار کند و این قابلیت در ترکیب با پاکلی تاکسل می تواند تقویت شود و منجر به بهبودی کامل بیماران شود. هدف این مطالعه جدید ارزیابی این فرضیه خواهد بود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------