با این رژیم «افسرده» نمی‌شوید



خبار,اخبار پزشکی,رژیم

نتایج تازه‌ترین بررسی‌های محققان نشان می‌دهد، پیروی از رژیم غذایی مدیترانه‌ای می‌تواند از خطر ابتلا به افسردگی بکاهد.

به گزارش فارس، نتایج تازه‌ترین بررسی‌های محققان نشان می‌دهد، پیروی از رژیم غذایی مدیترانه‌ای می‌تواند از خطر ابتلا به افسردگی بکاهد.

 

آژانس سازمان ملل روز اعلام کرد: آمار جهانی مبتلایان به افسردگی، با 18.4 درصد افزایش به بیش از 400 میلیون نفر رسیده است.

 

مارگارت چان، رئیس سازمان بهداشت جهانی نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: «این آمار جدید زنگ خطری برای همه کشورهاست تا در رویکردهای خود نسبت به بهداشت و سلامت روانی تجدید نظر کنند و با فوریت به درمان آن بپردازند».

 

این مطالعه که در بی‌بی‌سی منتشر شده است حکایت از آن دارد،  رژیم غذایی گیاه محور که سرشار از میوه‌ها، سبزیجات، غلات، گوشت ماهی، خشکبار و روغن زیتون است و میزان گوشت قرمز و مواد لبنی در آن محدود است، می‌تواند تاثیر مثبتی بر وضعیت خلق و خو داشته باشد.

 

محققان دانشگاه لندن با بررسی مطالعاتی که در زمینه رژیم مدیترانه‌ای طی 8 سال گذشته صورت گرفته باور دارند،  رژیم غذایی مدیترانه‌ای برای بهبود افرادی که از اضافه وزن رنج می‌برند و دچار درد مزمن ناشی از چاقی هستند مفید است.

 

همچنین پژوهش‌های جدید نشان داده است، پیروی از یک رژیم مدیترانه‌ای که سرشار از زیتون، ماهی و میوه‌های فصلی است، می‌تواند به خواب به اندازه و راحت در شب کمک کند. 

 

تحقیقات در مورد رژیم غذایی سنتی مدیترانه نشان داده است، پیروی از آن خطر ابتلا به بیماری‌هایی مانند دیابت نوع 2، فشار خون بالا و کلسترول بالا را کاهش می‌دهد که همه عوامل خطر برای بیماری‌های قلبی هستند.

 

محققان همچنین دریافتند افرادی که از رژیم غذایی مدیترانه پیروی می‌کنند، ممکن است زندگی طولانی‌تری داشته باشند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------