تخم‌مرغ را آب‌پز شده بخورید



اخبار,اخبار پزشکی,تخم‌مرغ آب پز

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت و درمان گفت: کودکان، نوجوانانی که در سن بلوغ قرار دارند و زنان باردار بیش از بقیه به مصرف پروتئین نیاز دارند بنابراین روزی یک عدد تخم مرغ برای آن‌ها توصیه می‌شود.

به گزارش ایسنا، زهرا عبداللهی، 17 مهرماه در مراسم روز جهانی تخم مرغ که در موسسه تحقیقات علوم دامی کشور برگزار شد؛ با اشاره به اینکه تخم مرغ یکی از منابع اصلی تامین پروتئین موردنیاز بدن است، اظهار کرد: مواد غذایی تخم مرغ علاوه بر پروتئین، دو ریز مغذی آهن و روی را نیز دارد که برای رشد و خون سازی در بدن لازم و ضروری هستند.

 

وی با بیان اینکه تخم مرغ جایگزین مناسبی برای گوشت است، افزود: طبق توصیه‌های تغذیه‌ای، مردم می‌توانند روزانه یک عدد تخم مرغ مصرف کنند؛ زیرا غذای کاملی محسوب می‌شود به طوری که 15 درصد پروتئین مورد نیاز دختران و 13 درصد پروتئین پسران با مصرف یک عدد تخم مرغ در روز تأمین می‌شود.

 

این مسئول با تأکید بر اینکه مصرف تخم مرغ به صورت آب‌پز توصیه می‌شود، گفت: کودکان و نوجوانانی که در سن بلوغ قرار دارند و زنان باردار بیش از بقیه به مصرف پروتئین نیاز دارند بنابراین روزی یک عدد تخم مرغ برای آن‌ها توصیه می‌شود؛ افرادی که به بیماری‌های قلبی، عروقی دچار هستند نیز می توانند سفیده تخم مرغ را مصرف کنند.

 

عبداللهی مصرف تخم مرغ را در تقویت سیستم ایمنی بدن، بهبود عملکرد مغز، سیستم عصبی و حافظه تأثیرگذار دانست و بیان کرد: در صورتی که در برنامه‌ غذایی کودک، تخم مرغ گنجانده شود ریسک سوء تغذیه مزمن که به صورت کوتاه قدی خود را نشان می‌دهد تا 47 درصد کاهش پیدا می‌کند.

 

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت و درمان در ادامه بر آموزش، فرهنگ سازی و تعامل با آموزش و پرورش برای عرضه تخم مرغ در بوفه مدارس اشاره کرد و افزود: به دنبال آن هستیم تا با اطلاع رسانی و آگاهی تخم مرغ در بوفه‌های مدارس جایگاه خود را پیدا کند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------