مصرف غذاهای چرب ژن‌ها را تغییر می‌دهد



اخبار,اخبار پزشکی

پژوهشگران آمریکایی در پژوهش‌های خود دریافتند، مصرف غذاهای چرب ژن‌ها را تغییر و افراد را در معرض اختلالات متابولیکی قرار می‌دهد.

به گزارش فارس به نقل از دیلی‌میل، نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد، اثرات مخرب یک رژیم غذایی ناسالم می‌تواند تا سه نسل بعد را تحت تأثیر قرار دهد.

 

بررسی‌های قبلی بیانگر‌ آن بود، کودکان والدین چاق مستعد چاقی هستند و مطالعات جدید ثابت می‌کند، این روند تا سه نسل بعد ادامه دارد.

 

محققان دانشگاه زوریخ در مطالعات خود به این نتیجه رسیدند، سبک غذایی ناسالم، اسفاده بی اندازه از نمک و چربی‌ها در غذای روزانه می‌تواند نوه‌ها و نتیجه‌ها را تحت تأثیر قرار دهد.

 

پژوهشگران آمریکایی می‌گویند به نظر می‌رسد، مصرف غذاهای چرب ژن‌ها را تغییر و افراد را در معرض اختلالات متابولیکی قرار می‌دهد.

 

کارشناسان بهداشتی تأکید می‌کنند، مصرف غذاهای فرآوری‌شده بیش از هر غذای دیگری نسل‌های آینده را تحت تأثیر قرار می‌دهد؛ حتی اگر خود مادران با مصرف این‌گونه از غذاها چاق نشوند و تناسب اندام خود را حفظ کنند.

 

محقق ارشد این مطالعه می‌گوید: « این مطالعه، اولین پژوهش در نوع خود است که تا سه نسل بعد را تحت بررسی قرار داده است؛ مطالعات قبلی به بروز چاقی و دیابت در فرزندان والدین چاق اشاره کرده‌ بودند و پژوهش‌های جدید تأیید می‌کند نوع رژیم غذایی ژن را تغییر می‌دهد و تا سه نسل بعد را دچار اختلالات متابولیکی می‌کند».

 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------