نوجوانان کم‌خواب منتظر آلزایمر باشند



اخبار,اخبار پزشکی,کم خوابی

نتایج یک بررسی جدید که توسط محققان دانشگاه پنسیلوانیا صورت گرفته، حاکی از آن است، نوجوانان کم‌خواب به میزان قابل توجهی در معرض ریسک آلزایمر قرار دارند.

به گزارش فارس به نقل از دیلی‌میل، نتایج یک بررسی جدید که توسط محققان دانشگاه پنسیلوانیا صورت گرفته، حاکی از آن است، نوجوانان کم‌خواب در معرض ریسک آلزایمر قرار دارند.

 

پژوهشگران هشدار می‌دهند، سال‌های نوجوانی برای توسعه مغز بسیار مهم است و آنهایی که ساعت‌های خواب شبانه را پای گوشی هدر می‌دهند، به میزان قابل توجهی بروز آلزایمر در خود را افزایش ‌می‌دهند.

 

بررسی موش‌های آزمایشگاهی نشان داد، بین الگوی خواب نامنظم و بروز آلزایمر ارتباط مستقیم وجود دارد.

 

محقق ارشد این مطالعه از دانشگاه پنسیلوانیا می‌گوید: «کیفیت و کمیت خواب می‌تواند به طور کاملا بر سلامتی افراد تأثیر گذارد؛ از باروری تا استرس و سرطان همه و همه بستگی به الگوی خواب دارد».

 

به گفته محققان، در حال حاضر 5 میلیون و 700 هزار نفر در آمریکا دچار آلزایمر هستند و پیش‌بینی می‌شود این بیماری به میزان قابل توجهی میانسالان را در سال‌های آتی درگیر خود کند.

 

کارشناسان بهداشتی می‌گویند: «آلزایمر ششمین عامل مرگ و میر در آمریکا است؛ ضمن اینکه افراد مبتلا به آن میلیاردها دلار هزینه بر دوش دولت می‌گذارند».

 

در سال 2006 میلادی 26 میلیون  و ششصد هزارنفر در جهان به این بیماری مبتلا بودند و پیش‌بینی می‌شود که در سال 2050 میلادی از هر85 نفر یک مبتلا به آلزایمر وجود داشته باشد. 

 

داد‌ه‌ها بیانگر آن است، پنج درصد از جمعیت 65 ساله و بالاتر به بیماری آلزایمر متوسط تا شدید مبتلا هستند و این در حالیست که 10 تا 15 درصد سالمندان در همین گروه سنی از بیماری آلزایمر خفیف رنج می‌برند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------