شناسایی ۶۰۰۰ ژن مقاوم به آنتی بیوتیک در باکتری های روده



اخبار,اخبار پزشکی

دانشمندان موفق به شناسایی بالغ بر ۶۰۰۰ ژن مقاوم به آنتی بیوتیک در باکتری های ساکن در روده انسان شده اند.

به گزارش مهر، محققان دانشمندان دانشگاه بیرمینگام بریتانیا عنوان می کنند این ژن های تازه شناسایی شده بسیار متفاوت از ژن های قبلا شناخته شده در باکتری های بیماری زا هستند.

 

دانشمندان روش جدید را برای شناسایی ژن های مقاوم در باکتری های روده توسعه داده اند. در این روش، ساختارهای سه بُعدی آنزیم های معروف مقاوم به آنتی بیوتیک در پروتئین های که از طریق باکتری های روده تولید می شوند مقایسه می شوند. سپس آنها این شیوه را در فهرستی از چندین میلیون ژن روده بکار می گیرند.

 

«ویلم ون شیک»، عضو تیم تحقیق، در این باره می گوید: «اکثر باکتری های روده زندگی مسالمت آمیزی با میزبان انسانی دارند. با این حال روده محل زندگی باکتری های است که می توانند موجب عفونت در بیماران بستری شده در بیمارستان شوند.»

 

وی در ادامه می افزاید: «متاسفانه این باکتری ها به شدت در مقابل آنتی بیوتیک ها مقاوم می شوند و ما باید فرآیندهای دخیل در این توسعه را بشناسیم.»

 

شیک اذعان می کند: «در این روش جدید ما موفق به شناسایی هزاران ژن جدید مقاوم در برابر آنتی بیوتیک در روده انسان شدیم که بر وجود تنوع شدید ژن های مقاوم به آنتی بیوتیک در این محیط تاکید دارد.»

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------