رکورد بالای ابتلا به بیماری سرخک در اروپا



اخبار,اخبار پزشکی,سرخک

شیوع بیماری سرخک در اروپا به بالاترین رکورد خود در سال ۲۰۱۸ رسیده‌ است.

به گزارش ایسنا، بررسی‌ها نشان می‌دهد: با وجود اینکه تعداد بیشتری از کودکان واکسن سرخک را دریافت کرده‌اند، بیماری سرخک در اروپا با رکورد بالایی رسیده است.

 

طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی (WHO) در سال ۲۰۱۸ بیش از ۸۲ هزار و ۵۰۰ نفر به بیماری سرخک مبتلا شده که دو سوم از آنان روانه بیمارستان شده و حدود ۷۲ نفر جان خود را بر اثر ابتلاء به این بیماری از دست داده‌اند.

 

مجموع تعداد مبتلایان به بیماری سرخک در سال گذشته میلادی (۲۰۱۸) ۱۵ برابر بیش از آماری است که دو سال قبل به ثبت رسیده است. همچنین سه برابر بیش از آمار ثبت شده مبتلایان به سرخک در سال ۲۰۱۷ است.

 

سرخک که بیماری ویروسی مسری به حساب می‌آید، در کودکان بیشتر شایع است و با تب بالا و راش پوستی همراه است. همچنین در موارد شدیدتر این بیماری به نابینایی، ذات‌الریه و مرگ منجر می‌شود.

 

به رغم در دسترس بودن واکسن بیماری سرخک از دهه ۱۹۶۰ هر سال در سراسر جهان بیش از ۱۰۰ هزار نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست می‌دهند که بیشتر آنان کودکان کمتر از پنج سال در کشورهای در حال توسعه هستند.

 

همچنین درحالیکه این بیماری در بسیاری از نقاط پیشرفته جهان ریشه‌کن شده است، در برخی از کشورهای اروپایی به دلیل عدم اطمینان به واکسن، والدین مانع از آن می‌شوند تا فرزندشان در برابر این بیماری مصون شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------