ترمیم بافت لثه و استخوان ناشی از پیوره با روش جدید



اخبار,اخبار پزشکی

محققان موفق به ساخت غشایی شده‌اند که بین لثه ملتهب و دندان قرار می‌گیرد و با دارو رسانی و توقف عفونت، منجر به ترمیم بافت لثه و استخوان شده و پیوره را درمان می‌کند.

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری یونایتدپرس، پیوره یا پیرادندان آماس یک بیماری عفونی جدی لثه و سایر بافت‌های نگهدارنده دندان است. این بیماری با علائمی مانند تورم، قرمزی و خونریزی لثه، خروج چرک از لثه و بوی بدن دهان همراه است و در مراحل پیشرفته، منجر به فرسایش استخوان، لق شدن و افتادن دندان می‌شود. 

 

بر اساس این گزارش تقریبا نیمی از افراد زیر 30 سال در آمریکا به درجاتی از این بیماری مبتلا می‌شوند. احتمال ابتلای بیماری با افزایش سن افزایش می‌یابد.

 

محققان دانشکده دندانپزشکی دانشگاه کالیفرنیا با همکاری علیرضا مشاوری‌نیا به تازگی درمانی برای این عارضه یافته‌اند که با استفاده از ویژ‌گی‌های بیولوژیکی و مکانیکی، بافت استخوان و لثه؛ بازسازی و ترمیم می‌شود. در این روش درمانی جدید، غشای جدیدی توسعه یافته است که علاوه بر خاصیت ترمیم و بازسازی استخوان و بافت، دارای پوششی کاملا منعطف است که قابلیت اتصال به طیف وسیعی از بافت‌های بیولوژیکی را دارد. 

 

در این روش یک غشای نازک شبیه به فیلم بین لثه ملتهب و دندان، ایمپلنت می‌‌شود. این لایه عفونت لثه را مسدود کرده و در عوض آنتی بیوتیک، انواع دارو و فاکتورهای رشد را در اختیار لثه قرار می‌دهد.

 

مراحل اولیه این آزمایش در موش‌های آزمایشگاهی موفقیت‌آمیز گزارش شده است. این لایه قادر به دارو رسانی به لثه، تسریع فرآیند ترمیم بافت لثه و استخوان و توقف عفونت لثه است.

 

نتایج این مطالعه در نشریه ACS Nano منتشر شده است.

 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------