اخبار پزشکی

باکتری دندان،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی

ساخت سلاح لیزری برای از بین‌ بردن باکتری‌های دندان

محقق ایرانی دانشگاه پنسیلوانیا و همکارانش با استفاده از نانو ذرات و لیزر سلاحی برای از بین بردن بیوفیلم‌ها و باکتری‌های…

یک افزودنی غذایی که خطر ابتلا به دیابت را افزایش می‌دهد



اخبار,اخبار پزشکی

محققان آمریکایی در بررسی که به تازگی انجام دادند به ارتباط بین نوعی افزودنی غذایی رایج و مقاومت به انسولین پی بردند.

به گزارش ایسنا، بررسی‌های اولیه حاکی از آن است این افزودنی خوراکی رایج متابولیسم بدن را به گونه‌ای تغییر می‌دهد که به افزایش احتمال ابتلا به دیابت منجر می‌شود.

 

در این بررسی که روی نمونه‌های حیوانی و انسانی انجام گرفت، مشخص شد: این افزودنی غذایی موسوم به پروپیونات (propionate) که به عنوان ماده نگهدارنده در مواد غذایی از جمله پنیر کاربرد دارد موجب مقاومت به انسولین می‌شود.

 

محققان با مطالعه روی تعدادی موش دریافتند که مصرف افزودنی غذایی پروپیونات در کوتاه مدت بالا رفتن سطح قند خون و در طولانی مدت افزایش وزن و مقاومت به انسولین را به همراه دارد.  

 

همچنین محققان در مطالعه‌ای که روی انسان انجام دادند، مشاهده کردند که افرادی که این افزودنی غذایی را دریافت کرده‌اند نسبت به افرادی که این افزودنی را مصرف نکرده‌اند افزایش مقاومت به انسولین را تجربه کرده‌اند.  

 

محققان آمریکایی تاکید کردند: با وجود شواهد به دست آمده نمی‌توان ادعا کرد که افزودنی پروپیونات علت ابتلا به بیماری دیابت است و لازم است تحقیقات جامع‌تر و در یک دوره زمانی طولانی‌تر انجام شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------