۴۰ درصد جمعیت ایران در سال ۲۰۲۰ پیر خواهد شد



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینای همدان گفت: ۴۰ درصد جمعیت ما در سال ۲۰۲۰ پیر خواهند بود.

به گزارش ایسنا، دکتر رشید حیدری مقدم در آئین اختتامیه و تجلیل از فعالان عرصه سلامت استان همدان اظهار کرد: با کاهش ازدواج و موالید زنگ خطر افزایش جمعیت پیر به صدا درخواهد آمد که تلاش می‌کنیم جمعیت ما به سلامت به مرحله پیری و میان سالی برسد.

 

وی به عوارض کم تحرکی در جامعه اشاره کرد و گفت: کم تحرکی معادل کشیدن ۲۰ نخ سیگار عوارض دارد.

 

حیدری مقدم افزود: اکنون زیرساخت‌های سلامت استان در بخش‌های نرم افزاری و سخت افزاری فراهم شده و اگر کسی بخواهد در ساختار دانشگاه فعالیت کند باید در حوزه نرم افزاری وارد شده و ایده را به ثروت تبدیل کند.

 

وی با بیان اینکه بیش از ۵۰۰ پروژه در حوزه بهداشت در سطح استان همدان ساخته شده است، عنوان کرد: نخستین گروه دانشجویان خارجی در روزهای اخیر توسط دانشگاه علوم پزشکی ابن سینای همدان جذب شده و امیدواریم بر این تعداد افزوده شود.

 

حیدری مقدم با تأکید بر اینکه کل روستاهای استان صددرصد به سامانه سیب متصل هستند و تنها در شهرستان‌های ملایر و نهاوند در بخش شهری کم کاری وجود داشته، تصریح کرد: خوشبختانه توانسته‌ایم از ابتلای افراد به بیماری‌های واگیردار پیشگیری کنیم و اکنون به جایی رسیده‌ایم که دغدغه ما بیماری‌های غیر واگیر است.

 

وی با بیان اینکه استراتژی مهم ما توجه به حوزه بهداشت است، تأکید کرد: دغدغه ما کاهش مصرف قند و نمک در نان افراد است که در این راه میزان نمک موجود در نان را از ۱.۸ درصد به ۱ درصد رسانده ایم.

 

حیدری مقدم با بیان اینکه خود مراقبتی خط مقدم جبهه سلامت است چرا که ۷۰ درصد سلامت جامعه مرهون همین مسأله است، گفت: هزینه بهداشت و درمان در کشور ما زیاد است اما اگر بتوانیم خود مراقبتی را مدیریت کنیم بخشی از مشکلات مردم برطرف خواهد شد.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------