«فشارخون» با افزایش اندازه چربی دور شکم مرتبط است



اخبار,اخبار پزشکی

متخصص داخلی با بیان اینکه چربی دور شکمی خطرناک ترین نوع چربی برای افراد دارای فشار خون و دیابت است، گفت: به هر میزان که چربی دور شکم کمتر باشد، فشار خون نیز کاهش خواهد یافت.

به گزارش فارس، محمدرضا میرادی، متخصص داخلی با اشاره به اینکه سردرد، اختلال بینایی، تهوع و استفراغ از علائم بیماری فشار خون هستند، خاطرنشان کرد: افراد دارای فشار خون بالا در اولین اقدام باید برای  کاهش فشار خون خود از دستورات پزشک پیروی و از مصرف خودسرانه دارو جدا پرهیز کنند.

 

وی افزود: چربی دور شکمی خطرناک ترین نوع چربی برای افراد دارای فشار خون و دیابت است و به هر میزان که چربی دور شکم کمتر باشد، فشار خون نیز کاهش خواهد یافت که لازمه آن فعالیت فیزیکی و رژیم غذایی مناسب است.

 

میرادی تصریح کرد: قطع خودسرانه داروها موجب ایجاد فشار خون‌های بدخیم و غالبا در برخی افراد منجر به سکته های  مغزی می شود.

 

متخصص داخلی با اشاره به اینکه مردم نباید این بیماری خاموش را دست کم بگیرند، بیان کرد: وقتی فشار خون بالا تشخیص داده شد اولین گام، مراجعه به متخصصین جهت کاهش فاکتورهای خطر است.

 

وی افزود: استفاده از داروهای گیاهی برای بیماران فشار خون خوب است اما نمی‌تواند جایگزین داروهای تجویزی پزشکان متخصص باشد.

 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------