اخبار پزشکی

باکتری دندان،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی

ساخت سلاح لیزری برای از بین‌ بردن باکتری‌های دندان

محقق ایرانی دانشگاه پنسیلوانیا و همکارانش با استفاده از نانو ذرات و لیزر سلاحی برای از بین بردن بیوفیلم‌ها و باکتری‌های…

کاهش التهاب با عصاره پوسته دانه قهوه



اخبار,اخبار پزشکی
مطالعات اخیر متخصصان تغذیه در دانشگاه ایلینوی نشان می‌دهد پوسته و غشای دانه قهوه خاصیت ضد التهابی دارد و مقاومت نسبت به انسولین را بهبود می‌بخشد.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری مدیکال اکسپرس، فرآوری و تولید قهوه فرآیند زمان‌بر و پیچیده ای است، تولیدکنندگان پس از برداشت محصول،‌ پوسته و غشای دانه قهوه را به عنوان ضایعات جدا می‌کنند و معمولا این ضایعات بی استفاده در مزارع باقی می‌مانند.

 

مطالعات اخیر متخصصان تغذیه در دانشگاه ایلینوی نشان می‌دهد پوسته و غشای دانه قهوه خاصیت ضد التهابی دارد، این مطالعه نشان می‌دهد زمانی که سلول‌های موش با عصاره پوسته دانه قهوه تحت درمان قرار می‌گیرند، دو ترکیب به نام‌های پروتو کاتکویک اسید (protocatechuic acid) و گالیک اسید (gallic acid) باعث کاهش التهاب ناشی از چربی شده و مقاومت نسبت به انسولین و جذب گلوکز را بهبود می بخشند.

 

بافت چربی حاوی ماکروفاژ است و زمانی‌که بافت رشد تهاجی داشته باشد،‌ فعل و انفعالاتی وجود دارد که باعث التهاب می شود. بر اساس مطالعات ترکیبات موجود در عصاره پوسته دانه قهوه این التهاب را مهار می‌کند.

 

محققان بر این باورند که عصاره پوسته دانه قهوه می‌تواند به عنوان راهکاری برای درمان بیماری‌های مزمن متابولیک شامل چاقی و دیابت نوع دو و بیماری‌های قلبی باشد.

 

نتایج این مطالعه در نشریه  Food and Chemical Toxicology منتشر شده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------