اخبار پزشکی

باکتری دندان،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی

ساخت سلاح لیزری برای از بین‌ بردن باکتری‌های دندان

محقق ایرانی دانشگاه پنسیلوانیا و همکارانش با استفاده از نانو ذرات و لیزر سلاحی برای از بین بردن بیوفیلم‌ها و باکتری‌های…

مبتلا شدن ۹ هزار نفر به دیابت



اخبار,اخبار پزشکی
مدیر گروه پیشگیری معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: بیش از ۹ هزار نفر در جنوب غرب خوزستان به دیابت مبتلا هستند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، مهرداد پاریان زیتونی مدیر گروه پیشگیری معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: در جنوب غرب خوزستان بیش از ۲۶۵ هزار نفری بالای ۳۰ سال، ۹ هزار و ۴۰۱ نفر به دیابت مبتلا هستند.

 

او افزود: از مجموع کل بیماران مبتلا به دیابت، سه هزار و ۲۵۱ نفرشان توسط پزشک ویزیت شده‌اند.

 

مدیر گروه پیشگیری معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان میزان شیوع دیابت در محدوده فعالیت دانشکده علوم پزشکی آبادان (جنوب غرب خوزستان) را ۳.۵ درصد عنوان کرد و یادآور شد: درصد مراقبت از بیماران دیابتی در این منطقه ۳۴.۵ درصد بوده است.

 

مهرداد پاریان زیتونی گفت: در حال حاضر حداقل ۱۱ درصد جمعیت بالای ۲۵ سال کشورمان مبتلا به دیابت هستند که حداقل ۲۵ درصد آنان از بیماری خود آگاه نیستند.

 

طی سال‌های اخیر افزایش شیوع بیماری دیابت در جهان، این بیماری را به بزرگ‌ترین اپیدمی تاریخ تبدیل کرده است به طوری که بیش از ۴۲۵ میلیون نفر از مردم ۲۰ تا ۷۹ ساله جهان، مبتلا به دیابت هستند.

 

۱۸ تا ۲۴ آبان ماه هفته ملی دیابت نام‌گذاری شده است.

 

«از خانواده خود محافظت کنید»، شعار امسال روز جهانی دیابت است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------