حسگری که «خون» شما را بررسی می‌کند



اخبار,اخبار پزشکی
محققان موسسه فناوری کالیفرنیا حسگر پوشیدنی ساخته‌اند که می تواند بر میزان متابولیت‌ها و مواد مغذی موجود در خون فرد نظارت کند.

به گزارش فارس به نقل از شینهوا، محققان موسسه فناوری کالیفرنیا (Caltech)، حسگر پوشیدنی با تولید انبوه ساخته و توسعه داده‌اند که می‌تواند بر میزان متابولیت‌ها و مواد مغذی موجود در خون فرد نظارت کند. 

 

این سنسور جدید که توسط تیمی به سرپرستی وی گائو، استادیار مهندسی پزشکی Caltech ساخته شده است، نسبت به حسگرهای تولید شده قبلی حساس‌تر است.

 

سنسور جدید می تواند ترکیبات عرق با غلظت بسیار کمتری را تشخیص دهد، در حالی که نمونه‌های قبلی اکثراً ترکیباتی را هدف قرار می‌دهند که در غلظت‌های بالا مانند الکترولیت‌ها، گلوکز و لاکتات ظاهر می‌شوند.

 

توسعه چنین سنسورهایی به پزشکان اجازه می‌دهد تا به طور مداوم وضعیت بیماران مبتلا به بیماری‌هایی نظیر بیماری‌های قلبی عروقی، دیابت یا بیماری کلیه را تحت نظر داشته باشند که همه این‌ها منجر به سطح غیر طبیعی مواد مغذی یا متابولیت‌های موجود در جریان خون می‌شود.

 

گائو گفت: چنین سنسورهای پوشیدنی می‌توانند به سرعت، مداوم و غیر تهاجمی تغییرات سطح سلامت را در سطح مولکولی ضبط کنند؛ آنها می‌توانند نظارت شخصی، تشخیص زودهنگام و مداخله به موقع را انجام دهند.

 

محققان برای دیدن چگونگی عملکرد حسگرها، یک سری آزمایشات را با افراد سالم و بیماران انجام دادند.

 

گائو گفت: حساسیت بالای سنسورها به همراه سهولت ساخت آنها، به این معنی است که در نهایت می‌توانند توسط بیماران در خانه مورد استفاده قرار گیرند تا شرایطی مانند نقرس، دیابت و بیماری‌های قلبی عروقی را کنترل کنند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------