وزیر بهداشت: 134 دانشجوی آقازاده و خانم‌زاده که از طریق پول و جایگاه والدین خود وارد دانشگاه شده بودند، از دانشگاه بیرون کردیم



اخبار,اخبار پزشکی,وزیر بهداشت
وزیر بهداشت، درمان و علوم پزشکی در سفر به استان فارس از بازگشت ۱۳۴ دانشجوی رانتی و بیرون راندن آنان از دانشگاه‌های علوم پزشکی خبر داد و تاکید کرد: صندلی‌های دانشگاه جای نخبگان است و جای رانت‌بگیران نیست.

به گزارش ایرنا، دکتر سعید نمکی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران در این زمینه اظهار داشت: این افراد بدون داشتن حداقل ها در یکی از دانشگاهها بر صندلی علوم پزشکی نشته بودند که در سه روز گذشته با بررسی موضوع در شورای سنجش و پذیرش دانشجو تصمیم بر بازگشت این افراد که عمدتا رشته دامپزشکی بودند تاکید شد.

 

وی اضافه کرد:  ۱۳۴ دانشجوی آقازاده و خانم‌زاده که از طریق پول و جایگاه والدین خود وارد دانشگاه شده بودند، از دانشگاه بیرون کردیم، پولدارها به شرط دانایی و نخبگی می‌توانند بر صندلی دانشگاه بنشینند.نباید به دلیل رانت یا استفاده از پول و موقعیت پدر و مادر جای فرزند فرهیخته و نخبه کشاورز و کارگر و اقشار ضعیف جامعه را به فرزندان بی سواد برخی افراد پولدار دهیم.

 

وزیر بهداشت اضافه کرد: ما مخالف تحصیل فرزندان افراد دارای توانایی مالی نیستیم اما به شرط دانایی و توانایی.

 

نمکی اظهار داشت : این افراد از دانشگاه آزاد از ادامه تحصیل در دانشگاه علوم پزشکی منع شدند ، این دانشجویان تحت عناوینی از جمله فرزند هیات علمی بدون داشتن حد نصاب و شرایط قانونی به پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی تغییر رشته داده بودند.

 

مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت نیز با اشاره بر اینکه ۱۳۴ دانشجوی دانشگاه آزاد که بدون داشتن حدنصاب و شرایط قانونی تغییر رشته داده بودند، از ادامه تحصیل منع شدند تاکید کرد: رفتارهایی از این دست بدون شک موجب احساس بی‌عدالتی، تبعیض، یاس و ناامیدی در میان خیل جوانان و دانشجویان این کشور می‌شود و قطعا مقابله با این رفتارها می‌تواند منجر به تقویت حس قانون‌گرایی، رفع تبعیض و ارتقای اعتماد عمومی و سرمایه اجتماعی نظام آموزش عالی و آموزش پزشکی کشور خواهد شد.

 

این روابط عمومی اضافه کرد: وزیر بهداشت تاکید دارد که با کلیه افرادی که در این مسیر تخلف کرده‌اند، از مسیر و مجاری قانونی مربوطه و مطابق مقررات باید برخورد قانونی صورت گیرد.

 

دکتر سعید نمکی وزیر بهداشت برای انجام سفری یک روزه به شیراز آمده ضمن حضور  در آیین تودیع و معارفه رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز به  سه شهرستان فارس نیز سفر کرد.

 

وزیر بهداشت با عزیمت به شهرستان سپیدان کلینیک ویژه و بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان امام حسین (ع) سپیدان و همچنین آموزشگاه بهورزی این شهرستان را افتتاح  کرد. 

 

افتتاح ساختمان ستاد شبکه بهداشت و درمان شهرستان مرودشت و بازدید از بیمارستان در حال ساخت این شهرستان و افتتاح بخش دیالیز در شهرستان بیضاء از دیگر برنامه های وزیر بهداشت در سفر به استان فارس است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------