نخستین واکسن «HPV» ساخت چین تأیید شد



اخبار,اخبار پزشکی,واکسن HPV
براساس اعلام اداره ملی داروهای پزشکی، چین نخستین واکسن تولید شده در داخل کشور را علیه ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) تولید کرده است.

به گزارش فارس به نقل از  شینهوا، براساس اعلام اداره ملی داروهای پزشکی (NMPA)، چین نخستین واکسن تولید شده در داخل کشور را علیه ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) تولید کرده است.

 

HPV ویروسی است که بیش‌تر از همه در زمان رابطه جنسی و از طریق تماس مستقیم بین پوست افراد انتقال می‌یابد؛ بیش از ۱۰۰ نوع یا سوش مختلف از HPV وجود دارد. اکثر مردان و زنانی که دچار این عفونت هستند از این موضوع بی‌اطلاع می‌باشند، زیرا در بدن آنها علائم یا مشکلات بهداشتی ایجاد نمی‌شود. 

 

واکسن داخلی ساخته شده در چین برای خانمها از سن ۹ تا ۴۵ سالگی طراحی شده و از HPV نوع ۱۶ و ۱۸ محافظت می‌کند، دو ویروس رایج که منجر به سرطان دهانه رحم می‌شود.

 

در حال حاضر، واکسن‌های HPV توسط یک شرکت دارویی در انگلیس و یک داروساز آمریکایی ساخته و تولید می‌شود.

 

دولت چین گفته است: تقاضا برای واکسن‌های HPV را افزایش داده است، همچنین تصمیم برای ساخت واکسن در داخل کشور برای افزایش دسترسی عمومی به واکسن این بیماری در این کشور بود.

 

واکسن HPV که اخیراً تأیید شده مورد حمایت دولت قرار گرفته و در طی مراحل ثبت نام از ورود به بازار اولویت قرار گرفته است.

 

این کشور قول داده در ماه سپتامبر،  به بررسی و تأیید واکسن‌های خانگی HPV برای کمک به محافظت از مردم در برابر سرطان در برنامه پیشگیری از سرطان که به طور مشترک توسط 10 بخش دولتی از جمله NMPA و کمیسیون بهداشت ملی صادر شده، رسیدگی و روند آن را تسریع کند.

 

 

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------