اخبار پزشکی

باکتری دندان،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی

ساخت سلاح لیزری برای از بین‌ بردن باکتری‌های دندان

محقق ایرانی دانشگاه پنسیلوانیا و همکارانش با استفاده از نانو ذرات و لیزر سلاحی برای از بین بردن بیوفیلم‌ها و باکتری‌های…

شناسایی 3 بیمار مشکوک به کرونا و فوت 1 نفر در اراک/ مشاهده موارد مشکوک در اردبیل و سمنان



اخبار,اخبار پزشکی,کرونا در اراک
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: سه مورد بیماری مشکوک به کرونا ویروس روز شنبه در این شهرستان شناسایی شد.

به گزارش ایرنا، دکتر سید«محمد جمالیان» روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: با تایید تست قطعی بیماری این افراد به کرونا ویروس به مردم اطلاع رسانی می‌شود.

 

وی ادامه داد: بیمارانی که در شهرستان اراک تحت درمان می باشند روبه بهبود هستند و نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

 

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک از مردم خواست ضمن رعایت آرامش و نکات بهداشتی برای پیشگیری از ابتلا به کرونا ویروس، اطلاعات رسمی در خصوص این بیماری را از مراجع ذیصلاح پیگیری و دریافت کنند.

 

جمالیان گفت: اکنون ویزیت بیماری‌های عفونی در تمامی مراکز سرپایی شهرستان اراک از جمله کلینیک امام رضا(ع)، بیمارستان ولیعصر(عج) و کوثر انجام  شده و مردم می توانند به این مراکز مراجعه کنند و در صورت نیاز به بستری توسط این کلینیک‌ها راهنمایی می‌شوند.

 

وی با یادآوری برگزاری نشست  قراگاه پدافند زیستی در استانداری مرکزی خاطرنشان کرد: در راستای کنترل سرعت انتشار کرونا ویروس تمامی مدارس و دانشگاه‌های این استان تعطیل اعلام شد.

 

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: نیاز است برای کنترل انتشار ویروس کرونا ویروس در این شهرستان، مردم از حضور در مکان‌های شلوغ و مهمانی‌های دسته جمعی خودداری کنند.

 

بر اساس اعلام رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک، پیش از این از ۱۸ مورد بیمار مشکوک به ویروس کرونا در استان مرکزی آزمایش تخصصی انجام شده که نتیجه یک آزمایش مثبت بوده و سایر موارد مشکلی نداشته‌اند.

 

یک نفر در استان مرکزی به خاطر ابتلا به کرونا فوت کرد

آقازاده استاندار مرکزی اعلام کرد: یک نفر در استان مرکزی براثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داد.

 

به این ترتیب، شمار قربانیان ویروس کرونا در ایران به 6 نفر افزایش یافت.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل: موارد مشکوکی از این ویروس در استان مشاهده شده است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: اخیرا موارد مشکوکی از کرونا ویروس در استان مشاهده شده و نتایج آزمایشات از طریق آزمایشگاه‌های وزارت بهداشت در دست بررسی است.

 

 شناسایی چند مورد مشکوک به کرونا در سمنان

نوید دانایی شامگاه شنبه در گفت و گوی زنده تلویزیونی بدون اشاره به تعداد افراد مشکوک مبتلا به این بیماری، اظهار داشت: موارد محدودی از بیماران مشکوک به کرونا ویروس در استان سمنان وجود دارد و اقدامات لازم برای بررسی دقیق به آزمایشگاه‌های ویژه ارسال شده است.

 

وی ادامه داد: تاکنون آزمایش هیچ یک از افراد مشکوک به کرونا در سمنان مثبت نبوده است و نتایج موارد مشکوک فعلی نیز به محض مشخص شدن به اطلاع عموم می‌رسد.

 

دانایی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان برای رفع نگرانی مردم درباره این ویروس، تمامی تمهیدات را پیش‌بینی کرده است، گفت: آمادگی پرسنل، آمادگی بیمارستان‌ها، تخصیص بخش‌هایی از بیمارستان‌های برای پذیرش بیماران به ویژه بیماران مشکوک به دارا بودن ویروس و ذخیره ملزومات و تجهیزات مورد نیاز به اندازه کافی از جمله این تمهیدات است.

 

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان گفت: شهروندان از حضور غیر ضروری در مراکز عمومی بپرهیزند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------