کاشان در وضعیت اضطرار قرار گرفت/ کرونا به خراسان شمالی و زنجان رسید



اخبار,اخبار پزشکی,کرونا در ایران
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از ابتلای تاکنون ۳۰ نفر به کروناویروس در خوزستان خبر داد و گفت: ۹ نفر از مجموع این تعداد بیمار جان‌باخته‌اند.

دکتر فرهاد ابول‌نژادیان امروز (۱۲ اسفندماه) در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به جدیدترین آمار ابتلا به کروناویروس در خوزستان اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته دو مورد جدید ابتلا به کروناویروس در خوزستان قطعی شد.

 

وی افزود: در مجموع تاکنون ۳۰ مورد قطعی کروناویروس در خوزستان شناسایی شده است.

 

ابول نژادیان گفت: ۱۰ نفر از این مبتلایان به کروناویروس از اهواز، دو نفر از هندیجان، سه نفر از اندیمشک، دو نفر از شوشتر، چهار نفر از آبادان، دو نفر از دزفول، دو نفر از مسجدسلیمان، دو نفر از ماهشهر، دو نفر از بهبهان و یک نفر از امیدیه بوده‌اند.

 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: تاکنون ۹ بیمار از مجموع این ۳۰ بیمار در خوزستان جان باخته‌اند.

 

به گزارش ایسنا، طبق اعلام وزارت بهداشت روز گذشته نیز ۹ مورد جدید ابتلای به کروناویروس در خوزستان شناسایی شده بود.

 

شناسایی ۸ مورد جدید ابتلا به کروناویروس در فارس/ شمار مبتلایان به ۲۸ نفر رسید

معاون بهداشت و سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعلام کرد که ۸ مورد جدید ابتلا به بیماری کروناویروس در استان فارس تایید شده است.

 

دکتر عبدالرسول همتی عصر دوشنبه دوازده اسفند در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تاکنون ۲۷ مورد ابتلا به کروناویروس در فارس تایید شده است، گفت: آزمایشگاه تشخیص کروناویروس استان فارس، از روز گذشته (یکشنبه یازده اسفند) تاکنون، هشت مورد جدید ابتلا به این بیماری را شناسایی کرده و تمام موارد به تایید وزارت بهداشت رسیده است.

 

او با اشاره به تلاش تیم های سلامت استان برای تقویت چرخه شناسایی مبتلایان و ریشه کنی هر چه سریع تر این بیماری در استان فارس، افزود: بر اساس پیش بینی دست اندرکاران نظام سلامت، در هفته جاری روند شناسایی مبتلایان به کمک افزایش کیت های تشخیصی و راه اندازی آزمایشگاه های تشخیصی در برخی استان های کشور، سیر صعودی یافته است و امیدواریم این روند، به زودی متوقف شود.

 

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز کلید پیشگیری از این بیماری را خودمراقبتی و جدی گرفتن توصیه های بهداشتی نظیر کاهش تردد در خارج از منزل، شست و شوی منظم دست ها و ضدعفونی سطوح عنوان و اضافه کرد: این توصیه ها در خصوص افراد گروه های پرخطر نظیر سالمندان، مادران باردار و بیماران قلبی و یا مبتلایان به دیابت، از اهمیت بیشتری برخوردار است و با توجه به پیوستگی زنجیره رعایت بهداشت فردی در ارتقای سلامت عمومی جامعه، انتظار می رود عموم مردم در این حرکت ملی سهیم شوند.

 

همتی پایگاه خبری دانشگاه علوم پزشکی شیراز به نشانی اینترنتی https://sums.ac.ir/ و وبگاه ویژه کروناویروس فارس به نشانی https://corona.sums.ac.ir/ را دو منبع معتبر برای آگاهی از آمار و اخبار مربوط به این بیماری در کشور و استان فارس معرفی کرد و از مردم خواست تا پرسش های خود را در این زمینه با کارشناسان سامانه تلفنی ۱۸۱۹ که به صورت ۲۴ ساعته فعال است، در میان بگذارند.

 

تعداد مبتلایان به کرونا در لرستان به ۱۸ نفر رسید

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: تعداد مبتلایان به کرونا ویروس در استان به ۱۸ نفر رسید.

 

محمدرضا نیکبخت در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: از مجموع ۸۰ پاسخ آزمایش دریافتی ۱۸ مورد مثبت گزارش شده است. از این مجموع دو نفر بهبود یافتند. خوشبختانه کودک چهار ساله و مرد ۷۲ساله از بهبود یافتگان بودند که از بیمارستان مرخص شدند.

 

آمار مبتلایان به کرونا در استان اصفهان به ۴۴ نفر رسید

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از ابتلا ۴۴ نفر به کرونا ویروس در اصفهان خبر داد و گفت: امروز ۱۴ مورد جدید به آمار قبلی افزوده شد و ۶ نفر هم از بیمارستان ترخیص شدند.

 

مبتلایان کرونا در آذربایجان غربی به ۵ نفر افزایش یافت

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی آذربایجان‌غربی گفت: ۴ مورد جدید ابتلا به کرونا در سطح استان گزارش شد.

 

۳۵ بیمار مشکوک به کرونا در کرمان بستری هستند

مدیرگروه مبارزه با بیماری‌های علوم پزشکی کرمان از بستری ۳۵ بیمار مشکوک به کرونا در کرمان خبر داد و گفت: تاکنون هیچ یک از پرسنل بهداشتی و درمانی استان به کرونا مبتلا نشدند.

 

۸۵ نفر به دلیل احتمال ابتلا به ویروس کرونا در اردبیل بستری هستند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: در حال حاضر ۸۵ نفر به دلیل احتمال ابتلاء به ویروس کرونا در استان اردبیل بستری هستند.

 

شمار مبتلایان کرونا در کرمانشاه به ۶ نفر رسید

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: تاکنون ابتلای ۶ نفر در استان به ویروس کرونا مورد تائید قرار گرفته است.

 

شمار مبتلایان به کرونا در استان سمنان به بیش از ۲۵ نفر رسید/ ۳ نفر جان باختند

بنا بر اعلام معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در یک روز گذشته، ۵۲۳ مورد از ابتلای جدید به ویروس کرونا به طور رسمی در کشور شناسایی شده که آخرین خبرها حاکی از مشاهده ابتلای موارد جدید به این ویروس در استان سمنان است.

 

بر همین اساس، آمار تجمیعی مبتلایان قطعی به کرونا به تفکیک استان‌های مختلف کشور نشان می‌دهد که شمار مبتلایان به ویروس کرونا در استان سمنان به بیش از ۲۵ نفر رسیده است.

 

از این تعداد، آمار مبتلایان به کرونا بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی شاهرود، از هشت نفر در روز گذشته به ۱۹ نفر در روز دوشنبه رسیده است.

 

فوت یک نفر بر اثر کرونا در شاهرود/ مجموع فوتی‌ها به ۲ نفر رسید

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود فوت یک نفر دیگر به دلیل بیماری کرونا در این شهرستان را تائید کرد و گفت: تا کنون دو نفر بر اثر این بیماری در حوزه فعالیت این دانشگاه فوت کرده‌اند.

 

مبتلایان کرونا در استان ایلام به ۴نفر افزایش یافت

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: درمجموع تا امروز ۴مورد کرونا مثبت در ایلام شناسایی‌شده است.

 

کوئید ۱۹ به خراسان شمالی رسید 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی اعلام کرد: پس از دریافت آخرین نتایج آزمایشات تخصصی، نخستین بیمار کوئید ۱۹ در خراسان شمالی به ثبت رسید.

 

وی افزود: این بیمار چند روزی است که تحت مراقبت‌های درمانی قرار دارد و حال عمومی وی خوب ارزیابی‌شده و رو به بهبود است.

 

شمار فوتی های ناشی از کرونا در استان مرکزی به 9 نفر رسید

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: تعداد مبتلایان به کرونا در استان مرکزی تا 12 اسفندماه به 85 نفر رسیده است.

 

دکتر سید محمد جمالیان عصر دوشنبه 12 اسفندماه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه تاکنون 85 مورد مثبت مبتلا به ویروس کرونا در استان مرکزی شناخته شده اند، افزود: از کل مبتلایان، 24 نفر مربوط به اراک، 19 نفر در ساوه، 14 نفر در دلیجان، 7 نفر در محلات،6  نفر در خمین، 5 نفر در فراهان، 4 نفر در کمیجان، 3 نفر در آشتیان، 2 نفر در تفرش و یک نفر در خنداب هستند.

 

وی با اشاره به اینکه تاکنون موردی از ابتلا در شهرستان های شازند و زرندیه مشاهده نشده است، افزود: از کل مبتلایان به ویروس در استان مرکزی، تاکنون 9 نفر بهبود یافته اند و شمار متوفیان نیز به 9 نفر متشکل از 2 نفر در اراک، 3 نفر در ساوه و 4 نفر در دلیجان رسیده است.

 

کرونا ویروس به زنجان هم رسید

 پرویز قزلباش، با اعلام خبر اولین تست مثبت کرونا ویروس در استان زنجان، با تقدیر از مردم برای همکاری در راستای پیشگیری از شیوع بیماری کروناویروس، تاکیدکرد: ضروری است مردم حساسیت بیشتری نسبت به رعایت بهداشت عمومی و تنظیم روابط اجتماعی داشته باشند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان، با بیان اینکه تعطیلی مدارس و دیگر مراکز آموزشی در راستای کمک به کاهش تمرکز جمعیتی بوده است، افزود: هر چند ایام نزدیک به عید است ولی باید متوجه بود که مسئله فراگیری این بیماری بسیار جدی بوده و کنترل امور نیازمند توجه همگانی است.

 

کاشان در وضعیت اضطرار قرار گرفت

معاون توسعه مدیریت ومنابع دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: تا عصر دیروز تعداد افراد بستری یکصد و ۴۰ نفر بودند که پیش بینی می شود این آمار با روند افزایشی طی روزهای آتی به هفتصد نفر خواهد رسید.

 

علیرضا مفرح با بیان اینکه برخی از کادر پزشکی و پرستاری بیمارستان شهید پزشکی کاشان نیز به ویروس کرونا مبتلا شده اند، اظهار داشت: در حال حاضر این افراد در قرنطینه به سر می برند و با توجه به شرایط موجود در صورت عدم رعایت مسائل بهداشتی فردی و تردد فراوان شهروندان، در چند روز آینده شیوع ویروس کرونا همه گیر و از کنترل خارج خواهد شد.

 

وی با اشاره به افزایش‌تعداد مبتلایان به ویروس کرونا و انتقال آنها به بیمارستان خاطرنشان کرد: تاکنون ۶ نفر به دلیل ابتلا ی ویروس کرونا جان خود را از دست داده اند و روز گذشته ۱۳ نفر از افراد بستری در قرنطینه بدحال بودند؛ به همین دلیل رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان ضرورت احداث بیمارستان صحرایی وهمچنین اعزام نیرو وتجهیزات را از وزارت بهداشت درخواست کرده است.

 

 اولین مورد مثبت کرونا در رفسنجان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: تست اولین مورد مبتلا به کرونا در رفسنجان مثبت شد.

 

آمار مبتلایان به کرونا در خراسان رضوی به ۲۵ نفر رسید

مدیر روابط عمومی علوم پزشکی مشهد از افزایش تعداد بیماران مبتلا به کرونا ویروس در این استان به ۲۵ نفر خبر داد.

 

نخستین مورد مبتلا به کرونا در خوی ثبت شد

رئیس دانشکده علوم پزشکی شهرستان خوی گفت: از یازده مورد مشکوک در شهرستان تنها یک مورد مثبت گزارش شده است.

 

موارد مثبت کرونا در البرز به ۴۵ نفر رسید

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان البرز اعلام کرد که با مثبت شدن نتایج آزمایش ۱۲ نفر دیگر، تعداد مبتلایان قطعی کرونا در این استان به ۴۵ نفر رسید.

 

تعداد مبتلایان به کرونا در یزد به پنج نفر رسید

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: آزمایش یک بیمار مشکوک به ویروس کرونا در این استان مثبت و قطعی شد و تعداد مبتلایان به پنج نفر رسید.

 

تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در سیستان و بلوچستان به پنج نفر رسید

 رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در سیستان و بلوچستان با مثبت شدن آزمایش یک نفر دیگر در زاهدان به پنج نفر رسید.

 

۲۶ نفر در قزوین به کرونا مبتلا شدند/فوت سومین بیمار

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: با اضافه شدن ۱۸ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا، تعداد بیماران در استان قزوین به ۲۶ نفر رسید.

 

حمیدرضا نجاری در گفتگوی ویژه خبری با ارائه جدیدترین آمار مبتلایان ویروس کرونا در استان، اظهار کرد: متأسفانه امروز سومین بیمار کرونایی که خانمی ۹۰ ساله بود در قزوین درگذشت.

 

 ۸۸ نفر از افراد مشکوک به کرونا در کاشان بهبود پیدا کردند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان با بیان اینکه شهروندان در منازل بمانند تا از شیوع ویروس کرونا جلوگیری شود، گفت: ۸۸ نفر از افراد مشکوک به کرونا در کاشان بهبود پیدا کردند.

 

ابتلای ۶۰ مازندرانی به کرونا ویروس/ اجاره ویلاها ممنوع شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران شمار مبتلایان به ویروس کرونا را ۶۰ نفر اعلام کرد و گفت: ابتلای این افراد مثبت و تایید شده است.

 

سید یونس حسینی دادستان مرکز مازندران نیز با بیان اینکه اجاره خانه و ویلا به مسافران تا اطلاع بعدی در استان ممنوع است، افزود: این مورد جزو مصوبات شورای تأمین و ستاد پیشگیری از شیوع کرونا است و دستگاه قضائی و نیروی انتظامی به صورت جدی آن را پیگیری می‌کند.

 

وی اظهار داشت: خانه‌های شخصی یا ویلاهای که بدون هماهنگی و دستور شورای تأمین به افراد اجاره داده شود پلمب خواهند شد و اجاره دهنده نیز تحت پیگرد قضائی قرار خواهد گرفت و فعالیت تمام تالارهای پذیرایی، واحدهای عمومی پذیرایی، اجتماع‌های مذهبی و غیر مذهبی تحت هر عنوان در استان تا اطلاع بعدی ممنوع است.

 

 

تعداد فوتی‌های کرونا در لرستان به دو نفر رسید/ دو نفر بهبود یافتند

مسئول کنترل و مراقبت از بیماران کرونایی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: تا به این لحظه تست کرونا 18 لرستانی مثبت شده است و دو نفر فوتی نیز داشته‌ایم همچنین دو نفر از مبتلایان به کرونا از بیمارستان‌های استان مرخص شده‌اند.

 

تعداد فوتی‌های کرونا در آذربایجان شرقی به ۴ نفر رسید

رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: در مجموع تست کرونای ۴۸ نفر در آذربایجان شرقی مثبت شده که چهار نفر از این تعداد فوت شدند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------