احتمال آلودگی یک آزمایشگاه سازنده کیت‌های تست کروناویروس در آمریکا



اخبار,اخبار پزشکی,کرونا در آمریکا
یک دانشمند ارشد آمریکایی نسبت به احتمال آلودگی آزمایشگاه آتلانتا که دولت آمریکا در آن کیت‌های تست کروناویروس را می‌سازد، ابراز نگرانی کرده است.

به گزارش ایسنا، در پی انتشار این خبر دولت آمریکا دستور آغاز تحقیقات مستقل از این آزمایشگاه متعلق به مرکز کنترل و پیشگیری از امراض ایالات متحده را صادر کرده و ساخت کیت‌های تشخیص کروناویروس را به آزمایشگاهی دیگر منتقل کرده است.

 

در حالی که دولت آمریکا در تلاش برای تهیه و تدارک موارد اولیه لازم برای آمادگی در برابر شیوع کروناویروس است، مشکلات احتمالی این آزمایشگاه برای برخی از مقامات به اولویت اصلی داخلی تبدیل شده است.

 

مقامات ارشد آمریکایی هنوز اعلام نکرده‌اند که سازمان غذا و داروی آمریکا دقیقاً چه چیزی در آزمایشگاه آتلانتای این کشور یافته‌اند.

 

آزمایشگاه آتلانتای متعلق به مرکز کنترل و پیشگیری از امراض ایالات متحده که کیت‌های تشخیصی ابداعی آمریکا را که دولت مدعی موثر بودن آن‌ها شده را تولید کرده و تاکنون کیت‌هایی را برای تشخیص مبتلایان به کروناویروس به سراسر آمریکا فرستاده است.

 

یک کمیسر سازمان غذا و داروی آمریکا اعلام کرده که مقامات این سازمان در حال بررسی مشکلات احتمالی موجود در این آزمایشگاه و در تلاش‌ هستند تا این مشکلات را با همکاری مراکز کنترل و پیشگیری از امراض این کشور رفع کنند.

 

سازمان غذا و داروی آمریکا می‌گوید: اکنون اعتماد کامل به این کیت‌های تشخیصی وجود دارد اما موارد جدیدی که طی آخر هفته اعلام شده است، نشان می‌دهد که کروناویروس در سراسر آمریکا شیوع یافته است در حالی که دولت آمریکا فقط زیر مجموعه‌های محدودی از جمعیت را در برابر آن آزمایش کرده است.

 

با این حال دولت آمریکا به مشکلات مربوط به کیت‌های تشخیص کروناویروس خود اعتراف کرده است همچنین مقیاس تست‌های صورت گرفته در آمریکا در مقایسه با تست‌های گسترده‌ای که در جمعیت چین و کره جنوبی صورت گرفته، بسیار پایین بوده است.

 

اما بر اساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و خدمات انسانی آمریکا، ایالات متحده اکنون بیش از ۳۶۰۰ نفر را در زمینه احتمال ابتلا به این ویروس جدید آزمایش کرده است.

 

سوال بزرگی که در این زمینه وجود دارد این است که مشکلات و آلودگی احتمالی آزمایشگاه آتلانتا تا چه میزان بر تاخیر و کمبود تست‌های انجام شده در جمعیت آمریکا تأثیر داشته و این تاثیر تا چه حد قابل توجه و سیستماتیک بوده است. آیا این مسأله مربوط به زمانی خاص بوده است یا مشکلات بزرگتری در پروتکل‌ها و مدیریت آزمایشگاه‌های مراکز کنترل و پیشگیری از امراض ایالات متحده وجود دارد؟

 

بنا بر گزارش سایت «اکسیوس»، مقامات آمریکا با وجود قبول مشکلاتی که در آزمایشگاه‌های دولتی مربوط به ساخت کیت‌های تشخیص کروناویروس به وجود آمده، هنوز حاضر به اعلام عمومی مشکلات و شفاف‌سازی در این زمینه نشده‌اند.

 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------