به احساس کودکان درباره ترس از کرونا گوش کنید



اخبار,اخبار پزشکی,ترس کودکان از کرونا
مدیر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به استرس ناشی از شیوع ویروس کرونا گفت: اگر می‌خواهیم در شرایط کنونی، آداب بهداشتی را به کودکان آموزش دهیم، والدین باید به صورت شفاف از کودکان در خصوص این ویروس سوال و احساس آنها را گوش کنند.

به گزارش ایسنا، دکتر رضا دواساز در گفت‌وگویی تلویزیونی، در خصوص کنترل استرس ناشی از شیوع کروناویروس به ویژه برای کودکان، اظهار کرد: در روزهای اخیر اخبار زیادی در زمینه کروناویروس منتشر می‌شود و نخستین اقدام در خصوص کنترل استرس، محدودسازی اخبار برای کودکان است.

 

وی افزود:  والدین باید اضطراب خود را کنترل کنند. کودکان آسیب‌پذیر هستند و با توجه به اینکه والدین الگوی کودکان هستند زمانی که والدین نتوانند احساس و استرس خود را کنترل کنند، اضطراب به کودکان نیز منتقل می‌شود.

 

مدیر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز ادامه داد: باید با کودکان صداقت داشته باشیم زیرا کودکان متوجه می‌شوند که رفتار غیرعادی داریم. اگر می‌خواهیم در شرایط کنونی، آداب بهداشتی را به کودکان آموزش دهیم، والدین باید به صورت شفاف از کودکان در خصوص این ویروس سوال و احساس آنها را گوش کنند. باید اشتباهات آنها را متناسب با سن آنها اصلاح کنیم و به زبان ساده به آنها آموزش دهیم.

 

دواساز تصریح کرد: باید به کودکان اطمینان بدهیم و به آنها بگویم که در سطح جهان و کشور کسانی هستند که با این ویروس مقابله می‌کنند و نگرانی‌های آنها را رفع کنیم. 

 

وی افزود: پس از این مراحل و تکمیل اطلاعات کودکان در خصوص کروناویروس، باید از آنها سوال کرد که چگونه می‌توانیم از ابتلا به کروناویروس پیشگیری کنیم. و پس از آن در قالب بازی یا مسابقه‌، نکات بهداشتی را به آنها آموزش دهیم.

 

مدیر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز تصریح کرد: پس از آن باید از کودکان بپرسیم که به نظر آنها علاوه بر شستشوی دست‌ها و رعایت نکات بهداشتی چه کاری می‌توانیم انجام دهیم؟ باید به آنها کودکانمان بگوییم که با خارج شدن از منزل ممکن است خودمان به این بیماری مبتلا شویم یا دیگران را به کروناویروس مبتلا کنیم.

 

دواساز ادامه داد: در روزهای اخیر اضطراب ناشی از کروناویروس بالا است و همه احساس ترس دارند البته اگر احساس ترس وجود نداشته باشد چیزی نمی‌تواند ما را از خطر باز دارد. در این روزها اضطراب خانواده‌ها و کودکان زیاد است و این نگرانی طبیعی است اما اگر این اضطراب بیش از حد باشد می‌تواند در زندگی اخلال ایجاد کند و زندگی دچار مشکل شود.

 

وی افزود: استرس باعث تضعیف سیستم ایمنی بدن می‌شود و در پی آن احتمال ابتلا به عفونت‌ها افزایش می یابد. همچنین استرس ممکن است رفتارهای ما را ناکارآمد کند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------