اخبار پزشکی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

حال پرستاران ایرانی، اصلا خوب نیست | پرونده‌سازی و تهدید برای پرستاران معترض

به گفته «محمد عبادی» معاونت پرستاری وزارت بهداشت ۱۵درصد از پرستاران به دلیل سختی کار، مشکلات معیشتی یا عوامل دیگر ترک کار…

هلند به به پادتن کرونا دست یافت/ بهبود یک بیمار در آمریکا با داروی پیشنهادی دانشگاه کالیفرنیا



اخبار,اخبار پزشکی,پادتن کرونا
گروهی از پژوهشگران هلندی می‌گویند موفق به کشف پادتنی شده‌اند که می‌تواند در تشخیص و پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا به کار گرفته شود.

به گزارش انتخاب به نقل از بی بی سی، این پادتن هنوز روی انسان آزمایش نشده است و روند آزمایش آن ماه‌ها طول می‌کشد.

 

این گروه محققان، از مرکز پزشکی اراسموس و دانشگاه اوترخت، روی پادتن سارس کار می‌کردند که همه‌گیری کرونا آغاز شد و آنها متوجه شدند پادتن‌های مربوط به هر یک از دو ویروس روی دیگری هم اثر دارند.

 

نتایج تحقیق آنها هنوز به طور مستقل تایید نشده است.

 

 بیمار آمریکایی مبتلا به کرونا با داروی پیشنهادی دانشگاه کالیفرنیا بهبود یافت

باشگاه خبرنگاران نوشت: پزشکان دانشگاه کالیفرنیا از بهبود یک بیمار مبتلا به ویروس کرونا با استفاده از داروی رمدیسیویر (Remdesivir) خبر دادند. به گفته پزشکان شرایط عمومی این فرد ۳۶ ساعت پس از دریافت این دارو رو به بهبود بوده است.

 

پزشکان می‌ترسیدند او از بیماری شبه آنفلوآنزا بمیرد، اما روز بعد از تجویز دارو از طریق تزریق قطره درون‌رگی وضعیت او به طور مداوم بهبود یافته است.

 

این دارو پیش از این روی میمون‌های ماکایی آزمایش شده بود و نتیجه آزمایش نشان داد که بین مصرف دارو و افت میزان ویروس در خون رابطه خوبی وجود دارد. پزشکان امیدوارند این دارو روی بیمار مورد نظر هم نتیجه یکسانی داشته باشد. طبق بررسی‌های انجام‌شده این زن هیچ سفری به خارج از کشور و مناطق آلوده نداشته است.

 

رمدیسویر که در ابتدا برای درمان آنفلوآنزا ساخته شده بود، بین درمان‌های کووید ۱۹ که هم‌اکنون مورد آزمایش قرار گرفته‌اند به عنوان پیشرو معرفی می‌شود.

 

پزشکان این دانشگاه معتقدند مصرف داروهای غیرمرتبط با کووید ۱۹ می‌تواند شرایط بیماران را بدتر کند. بنابراین بهتر است هرچه سریع‌تر این دارو برای درمان مبتلایان به کار گرفته شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------