نامه رئیس سازمان نظام پزشکی به رئیس جمهور درباره روند بازگشایی‌ها



اخبار,اخبار پزشکی,رئیس سازمان نظام پزشکی
رئیس سازمان نظام پزشکی طی نامه‌ای به رئیس جمهور، هرگونه تعجیل در بازگشایی غیرضروری و غیر قابل کنترل مکان‌های تجمعی از قبیل اماکن مذهبی،‌ مدارس،‌ دانشگاه‌ها و... را موجب گسترش بیماری و آسیب جان و سلامت مردم و هدر رفتن زحمات گذشته و فرسودگی کادر درمانی کشور خواند.

به گزارش ایسنا، متن نامه دکتر محمدرضا ظفرقندی به شرح زیر است:

 

«ضمن تشکر و تقدیر از زحمات ارزشمند دولت محترم در ساماندهی امور و حل معضلات ناشی از پاندمی بیماری کووید۱۹، از آنجا که این روزها پیشنهادات مختلفی جهت بازگشایی بعضی از مکان‌ها و فعالیت‌ها به جنابعالی و ستاد ملی مدیریت این بیماری  عرضه می‌شود و یقینا تصمیم‌ها و سیاست‌گذاری‌های کلان و تاریخی ستاد ملی تاثیر قطعی و حیاتی بر هدف اصلی و انسانی " اولویت حفظ جان و سلامت مردم و انسان‌ها بر همه امور دیگر" خواهد داشت، به عنوان نماینده جامعه خدوم پزشکی کشور به استحضار می‌رساند با توجه به شرایط اپیدمیولوژیک کنونی بیماری در کشور و بر اساسا اصول مسلم علمی و تجربیات جهانی، هرگونه تعجیل در بازگشایی غیرضروری و غیر قابل کنترل مکان‌های تجمعی از قبیل اماکن مذهبی،‌ مدارس،‌ دانشگاه‌ها و... موجب گسترش بیماری و آسیب جان و سلامت مردم و هدر رفتن زحمات گذشته و فرسودگی کادر درمانی کشور خواهد شد.

 

یقینا توجه و تبیین دو اصل مهم " حدود ضرورت‌های قطعی در بازگشایی اماکن و مراکز" و نیز " امکان نظارت اجرایی و کنترل اصول بهداشتی فعالیت‌ها در آن مراکز" در سیاست‌گذاری و اتخاذ تصمیم مستقل و علمی و با رعایت مصالح و اولویت مقوله سلامت مردم توسط آن استاد محترم مدنظر و عمل قرار خواهد گرفت.»

 

اخبار,اخبار پزشکی,رئیس سازمان نظام پزشکی

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------