اخبار پزشکی

باکتری دندان،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی

ساخت سلاح لیزری برای از بین‌ بردن باکتری‌های دندان

محقق ایرانی دانشگاه پنسیلوانیا و همکارانش با استفاده از نانو ذرات و لیزر سلاحی برای از بین بردن بیوفیلم‌ها و باکتری‌های…

تزریق دارویی که از آلودگی به HIV جلوگیری می‌کند



اخبار,اخبار پزشکی,ایدز
در مطالعه ای که اخیرا "برنامه مشترک ملل متحد در زمینه ایدز"(UNAIDS) همراه با شرکت داروسازی "ویوهلثکر"(ViiV Healthcare) و "شبکه آزمایشات پیشگیری از اچ‌آی‌وی"(HPTN) انجام داده است اظهار کرده‌اند تزریق هر دو ماه یکبار دارویی خاص می‌تواند از آلودگی به ویروس اچ.آی.وی جلوگیری کند.

به گزارش ایسنا و به نقل از گیزمگ، محققان در مطالعه اخیرشان دریافته‌اند تزریق دارویی خاص نسبت به داروهای خوراکی که برای جلوگیری از ابتلا به آلودگی ویروس اچ.آی.وی تجویز می‌شود، موثرتر هستند. آزمایش آزمایشی فاز ۲b / ۳ در مقیاس بزرگ محققان اثربخشی یک داروی جدید را که برای جلوگیری از ابتلا به ویروس اچ.آی.وی طراحی شده است، نشان می‌دهد. تجزیه و تحلیل موقت دارو حاکی از آن است که تزرق هر دو ماه یکبار(هر هشت هفته) یک داروی خاص در بدن بیماران محافظت بیشتری از آنها در برابر ابتلا به آلودگی اچ.آی.وی نسبت به هر داروی دیگری که در حال حاضر موجود است، می‌کند.

 

"میرون کوهن"(Myron Cohen) از دانشگاه کارولینای شمالی در چَپـِل هیل(University of North Carolina at Chapel Hill) گفت: هر ساله حدود ۱.۷ میلیون نفر به ویروس اچ.آوی.وی مبتلا می‌شوند. برای پایین آوردن این تعداد، ما اعتقاد داریم که علاوه بر قرص‌های خوراکی که روزانه می‌بایست مصرف شوند، گزینه‌های بیشتری برای پیشگیری نیز لازم است.

 

شبکه آزمایشات پیشگیری از اچ‌.آی‌.وی(HPTN) که رهبری این مطالعه را برعهده دارد، این آزمایش را "شبکه آزمایشات پیشگیری از اچ‌آی‌وی۰۸۳"(HPTN ۰۸۳) نامیده است.

 

انجام این آزمایش بر روی افراد در پایان سال ۲۰۱۶ آغاز شد و محققان آزمایش را به منظور بررسی ایمنی و کارآیی داروی تزریقی جدید به نام "کابوتگراویر"(cabotegravir) در طولانی مدت به جای درمان فعلی و استاندارد مراقبت از پیشگیری از اچ.آی.وی که یک درمان ترکیبی ضد ویروسی و مصرف داروهای خوراکی مانند تنوفوویر و امتریسیتابین است، انجام دادند.

 

محققان ۴۶۰۰ فرد را که در این آزمایش شرکت کرده بودند و در معرض خطر ابتلا به عفونت اچ.آی.وی قرار داشتند را مورد بررسی قرار دادند که این شرکت کنندگان از هفت کشور انتخاب شده بودند.

 

به یک گروه از افراد کابوتگراویر هر هشت هفته تزریق می‌شد و افراد قرص‌های پلاسیبو نیز روزانه مصرف می‌کردند. گروه دیگر هر ۸ هفته داروهای پلاسیبو به آنها تزریق می‌شد و روزانه نیز قرص‌های تنوفوویر و امتریسیتابین مصرف می‌کردند.

 

برنامه اولیه اجرای درمان به مدت سه سال بود، با این حال به دلیل همه‌گیری بیماری کووید-۱۹ در جهان، آزمایشات کمی به تعویق افتاد. بنابر گزارش‌ها یک چهارم مکان‌هایی که در آنها آزمایش انجام می‌شد، تعطیل شدند.

 

در اوایل ماه مه، یک هیئت نظارت بر داده‌های مستقل و امنیت(DSMB) تجزیه و تحلیل موقت از داده‌های جمع آوری شده تا مارس ۲۰۲۰ را انجام دادند. این هیئت نتیجه‌گیری کرد که داده‌های اولیه حاکی از آن است که کابوتگراویر به همان اندازه مصرف روزانه تنوفوویر و امتریسیتابین امن و به طور بالقوه بسیار بیشتر تاثیرگذار است.

 

اگرچه داده‌ها مورد بازبینی قرار نگرفته یا منتشر نشده است، اما این نتایج اولیه تصویری امیدوار کننده از موفقیت کابوتگراویر را نشان می‌دهد. این مطالعه نشان می‌دهد که تزریق دو ماه در میان کابوتگراویر ۶۹ درصد نسبت به درمان‌های استاندارد مراقبت فعلی در جلوگیری از آلودگی به ویروس اچ.آی.وی موثر است.

 

"رافائل لاندوویتز"(Raphael Landovitz) یکی از محققان شبکه آزمایشات پیشگیری از اچ‌.آی‌.وی گفت: این مطالعه نشان می‌دهد که تزریق طولانی مدت کابوتگراویر بسیار مؤثر است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------