ارتباط بین اختلال در عملکرد کبد و تاثیر آن بر قلب



اخبار,اخبار پزشکی,تاثیر عملکرد کبد بر قلب
پژوهشگران دانشگاه ایالتی آیووا (Iowa State University) آمریکا در مطالعه اخیرشان اعلام کرده‌اند اختلال در عملکرد کبد ممکن است منجر به آسیب دیدن بافت قلب شود.

به گزارش ایسنا و به نقل از تک اکسپلوریست، محققان آمریکایی طی مطالعه اخیرشان درک جدیدی از ارتباط بین سلامت قلب و بافت‌های مختلف بدن پیدا کرده‌اند که این موضوع می‌تواند به توسعه درمان‌های جدید منجر شود.

 

طی این مطالعه محققان سلامت قلب مگس‌ها را مورد بررسی قرار دادند و دریافتند که اختلال در عملکرد کبد ممکن است به آسیب دیدگی قلب منجر شود.

 

در مطالعات پیشین دانشمندان دانشگاه ایالتی آیووا بررسی کرده بودند که چگونه سلامت قلب مگس‌ها با افزایش سن تغییر می‌کند. در این مطالعه جدید دانشمندان اطلاعات جدیدی از عملکرد یک اندامک به نام "پراکسی‌زوم" (peroxisome) که ممکن است در افزایش سن این موجودات نقش مهمی داشته باشد، دریافتند.

 

پراکسیتن یا پرکسی‌تن یا پراکسی‌زوم اندامک‌های تک غشایی موجود در سلول‌های گیاهی هستند. فعالیت اکسیدازی و پراکسیدازی شدیدی دارند. این اندامک‌ها بسیار کوچکتر از میتوکندری‌ها هستند و قطری بین ۱۵/. تا ۲۵/. میکرون دارند.

 

"هوآ بای" (Hua Bai)، استادیار ژنتیک، توسعه و زیست‌شناسی سلولی دانشگاه ایالتی آیووا گفت: ما طی این مطالعه می‌خواستیم دریابیم که آیا سایر بافت‌ها با افزایش سن بر عملکرد قلب تأثیر می گذارند یا خیر.  داده‌های قابل توجه نشان می‌دهد که اختلال در عملکرد کبد یک عامل خطرناک برای ظهور بیماری‌های قلبی محسوب می‌شود. مبتلایان به اختلال عملکرد کبدی اغلب بیماری قلبی دارند.

 

طی این مطالعه محققان آزمایشات مختلفی را انجام دادند و ژن‌های مختلفی را که بر عملکرد کبد در مگس‌ها تاثیر دارند، مورد بررسی قرار دادند و کنترل کردند تا درک کنند که این امر چگونه می‌تواند بر  بافت قلب با افزایش سن مگس‌ها تأثیر بگذارد و دریافتند اختلال در عملکرد کبد ممکن است منجر به آسیب دیدن بافت قلب شود.

 

ارتباط بین پراکسی‌زوم‌ها، عملکرد کبد و عملکرد قلب با افزایش سن می‌تواند به دانشمندان در توسعه درمان‌ها و داروهای جدید کمک کند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------