۲ کودک مبتلا به کرونا در تربت‌جام جان باختند/ اوج‌گیری دوباره کرونا در گلستان



اخبار,اخبار پزشکی,کرونا در ایران
رییس دانشکده علوم پزشکی تربت‌جام گفت: طی سه روز گذشته ۲ کودک مبتلا به کرونا در مراکز درمانی این شهرستان جان خود را از دست دادند.

دکتر محمدرضا افکار روز شنبه در گفت و گو با ایرنا گفت: میزان شیوع و بستری بیماران مبتلا به این ویروس در این شهرستان طی چند روز اخیر گسترش یافته که نگران کننده است.

 

وی ادامه داد: بیماران مراجعه کننده به مراکز درمانی تربت‌جام بیشتر دارای علائمی همچون دل پیچه، سرگیجه، دل درد، اسهال و استفراغ هستند که در این مراکز بستری می‌شوند.

 

رییس دانشکده علوم پزشکی تربت‌جام، عفونت سیستم بدن، تنگی نفس، تشنج ناشی از تب و اختلالات قلبی را از مهمترین علل فوت کودکان مبتلا به ویروس کرونا اعلام کرد.

 

وی گفت: مردم با استفاده از ماسک، شستن مکرر دست‌ها، عدم حضور در تجمعات و اماکن شلوغ و عدم تماس با افرادی که سرفه و عطسه می‌کنند، سرایت این ویروس را به حداقل برسانند.

 

اوج‌گیری دوباره کرونا در گلستان؛ وضعیت « بندرگز» قرمز و بقیه شهرها زرد شد

با افزایش دما و تصور ضعیف شدن ویروس کرونا در هوای گرم، بسیاری از شهروندان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و حتی زدن ماسک را کنار گذاشتند که منجر به اوج‌گیری دوباره کرونا در استان گلستان شده است.

 

به گزارش تسنیم، وضعیت تردد و فعالیت روزانه در شهرها نشان می‌دهد که کرونا برای بسیاری از شهروندان عادی شده است. آمارهای وزارت بهداشت گویای این است که فقط 20 درصد مردم در خردادماه توصیه‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی را برای مقابله با کرونا جدی گرفته و رعایت کرده‌اند.

 

متأسفانه عواقب این عادی انگاری این روزها در افزایش تعداد بیماران مبتلا و جان‌باختگان خود را نشان می‌دهد. بسیاری از شهروندان به اشتباه تصور می‌کنند با افزایش دمای هوا، ویروس کرونا ضعیف شده است اما وضعیت بیمارستان‌ها به گونه‌ای دیگر است.

 

از اواسط خردادماه و تعطیلات و انجام سفرها، روند بیماری در استان صعودی شد و کار به جایی رسید که شاهد اوج گیری دوباره بیماری در غرب و شرق استان هستیم.

 

وضعیت برخی شهرها قرمز و تمام شهرهای سفید استان به وضعیت زرد رسیده‌اند.

 

عبدالرضا فاضل، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان در این باره گفته که عدم رعایت پروتکل‌ها و توصیه‌های بهداشتی سبب شده تا شاهد پیک دوباره بیماری در استان باشیم.

 

به گفته وی شهرستان بندرگز به وضعیت قرمز درآمده و تمام شهرهای سفید استان نیز در حال حاضر وضعیت زرد دارند.

 

حسین احمدی، فرماندار بندرگز هم با بیان اینکه وضعیت این شهرستان از نظر افزایش آمار مبتلایان به بیماری کرونا نگران‌کننده است از مردم خواست توصیه‌های بهداشتی را رعایت کنند.

 

وی گفت: وضعیت شیوع کرونا در شهرستان بندرگز بعد از مدتی که روند نزولی داشت مجدد خطر اوج‌گیری آن با 2 رقمی شدن آمار مبتلایان در چند روز گذشته جدی شد که در صورت بی‌توجهی به هشدارها و رعایت نکات بهداشتی زنگ خطر محسوب می‌شود. در صورتی که رعایت نکات بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی توسط مردم صورت نگیرد مجدد به وضعیت قبلی بازخواهیم گشت.

 

فرماندار بندرگز از مردم خواست فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کرده و حتما در مکان‌های عمومی از ماسک استفاده کنند.

 

اوضاع در گنبدکاووس نیز چندان مطلوب نیست و در جلسه اضطراری ستاد مقابله با کرونا محدودیت‌های جدیدی در این شهرستان به تصویب رسیده است.

 

براساس تصمیم این ستاد جمعه بازار گنبدکاووس که در دوم خرداد و با کاهش روند شیوع کرونا فعالیت خود را بعد از 3 ماه وقفه آغاز کرده بود با افزایش نگرانی مسئولان این شهر از همه‌گیری دوباره این بیماری بار دیگر تعطیل شد.

 

همچنین ورود و خروج خودروی افراد غیر ساکن به دریاچه مصنوعی و پارک الغدیر و برپایی چادرهای عزا نیز به مدت 2 هفته ممنوع در این شهرستان ممنوع شده است.

 

عبدالقدیر کریمی، فرماندار ویژه گنبدکاووس هم با اشاره به مشاهده مواردی از تخلف در رابطه با برگزاری مراسم عروسی در تالارها، خواستار برخورد نیروی انتظامی با تالارها و سالن‌های پذیرایی متخلف شد.

 

عبدالرحیم پالیده، رئیس مرکز بهداشت گنبدکاووس هم گفت: با وجود ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری ‌اجتماعی، در یک هفته اخیر خودمراقبتی افراد کمتر شده و تجمعات برای شرکت در مراسم عزا و عروسی و حضور در تفرجگاه‌های شهرستان افزایش یافته است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------