وضعیت قرمز ویروس کرونا در استان بوشهر/ افزایش ۵۰ درصدی شمار مبتلایان در هرمزگان



اخبار,اخبار پزشکی,کرونا در ایران
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر با بیان اینکه تعداد بیماران بستری کرونایی در منطقه رو به افزایش است، گفت: ویروس کرونا در منطقه همچنان جولان می‌دهد و وضعیت استان قرمز است.

سعید کشمیری در گفت‌وگو با تسنیم با بیان اینکه نحو اطلاع رسانی بیماران کرونایی تغییر کرده است اظهار داشت: با هماهنگی وزارت بهداشت، تعداد افرادی که نتایج آزمایش  آنان به ویروس کرونا مثبت است هفتگی اعلام می‌شود.

 

دبیر ستاد مقابله با کرونا در استان بوشهر با بیان اینکه بیماران بستری کرونایی روزانه اعلام می‌شود گفت: ورودی و خروجی بیماران کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر به سبب اطلاع رسانی نسبت به هشدارهای وخامت بیماران کرونایی روزانه اعلام می‌شود.

 

وی، وضعیت  استان بوشهر در زمینه کرونا در حال حاضر را در حالت هشدار و قرمز دانست و بیان کرد: این روزها خیلی نیاز است که مردم نسبت به پروتکل‌های  بهداشتی و فاصله گذاری رعایت بیشتری کنند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر با بیان اینکه مردم باید از حضور در تجمعات پرهیز کنند گفت: با توجه به اینکه استان بوشهر در حالت قرمز قرار دارد لازم است مردم از حضور در تجمعات از جمله مراسم ختم، عروسی و دور همی‌ها پرهیز کنند.

 

کشمیری با بیان اینکه نباید مراسم‌های دورهمی‌ها از جمله ختم و عروسی برگزار شود خاطر نشان کرد: مردم هنگام حضور در ادارات و بانک‌ها  هم کارکنان هم مراجعه کنندگان باید حتما از ماسک استفاده کنند تا از  ابتلا به ویروس کرونا در امان باشند.

 

وی، با اشاره به اینکه در فضاهای سربسته احتمال مبتلا شدن به کرونا بیشتر است تاکید کرد: چون در استان بوشهر از کولر گازی استفاده می‌شود و فضا کاملا بسته است اگر فرد مبتلایی وجود داشته باشد می‌تواند به راحتی کرونا ویروس را منتقل کند؛ بنابراین باید از حضور در فضاهای سربسته پرهیز شود.

 

دبیر ستاد مقابله با کرونا در استان بوشهر با تاکید بر این نکته که مردم باید کرونا و رعایت پروتکل بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی را جدی بگیرند گفت: بیماران بستری کرونایی در استان بوشهر رو به افزایش است و مردم باید در جلوگیری از ابتلا به کرونا کاملا هوشیار باشند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر، ویروس کرونا را در استان بوشهر در حال چرخش دانست و تاکید کرد: همه مردم باید  نسبت به مقابله با ویروس کرونا مسئولیت اجتماعی داشته باشند و از هر عواملی که سبب انتقال ویروس کرونا می‌شود پیشگیری شود.

 

کشمیری به مراقبت‌هایی که باید از بیماران کرونایی مورد توجه قرار بگیرد را مورد اشاره قرار داد و خاطر نشان کرد: با توجه به روند افزایشی بیماران مبتلا به کرونا و لزوم مراقبت از آنان در منزل باید نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی بیش از پیش اقدام شود.

 

وی تاکید کرد: جداسازی اتاق، حمام و سرویس بهداشتی فرد بیمار، رعایت حداقل فاصله یک متری با وی، تهویه مناسب اتاق بیمار با استفاده از باز گذاشتن درب و پنجره، جداسازی و شستشوی ظروف بیمار از جمله روش‌های صحیح مراقبت بیماران در منزل محسوب می‌شود.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به اینکه بیمار و مراقب او باید از ماسک استفاده کنند افزود: باید سطل زباله درپوش‌دار برای دفع دستمال کاغذی در اتاق بیمار وجود داشته و سطوح مورد استفاده وی به صورت مستمر و مکرر ضد عفونی شود.

 

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر گفت: لباس و ملحفه بیماران باید جدا از لباس‌های سایر اعضای خانواده و با دمای 60 تا 90 درجه سانتیگراد شسته شود.

 

کشمیری با بیان اینکه تنها باید یک نفر مسئول مراقبت از بیمار کرونای باشد تاکید کرد: مراقب بیمار نباید از گروه پرخطر  مانند سالمندان، بیماران زمینه‌ای، افراد دارای نقص سیستم ایمنی انتخاب شود و  فرد مراقب باید به دفعات دست‌های خود را شسته و اصول پیشگیری از کرونا را جدی بگیرد.

 

حال هرمزگان خوب نیست/ افزایش ۵۰ درصدی شمار مبتلایان به کرونا تا هفته آینده

دکترحسین فرشیدی رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان،از افزایش ۵۰ درصدی ابتلا به کرونا در هرمزگان تا هفته آینده خبر داد.

 

فرشیدی افزود: تعداد جانباختگان بر اثر کرونا طی دو هفته اخیر سه برابر کل فوتی‌ها در سه ماه گذشته است.

 

او گفت: بندرعباس در وضعیت بسیار حادی قرار دارد و بیش از ۸۵ درصداز تخت‌های بیمارستانی در آن پر است و در صورت تداوم روند افزایشی ابتلا به کرونا تعداد تخت‌ها جوابگوی نیاز نیست.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان افزود: اکنون ۵۰۰ تخت ویژه بیماران مبتلا به کووید ۱۹ دراستان داریم که ۴۱۰ تخت پر است و تعداد بیمارانی که طی هفته اخیر بستری می‌شوند از تعداد ترخیصی‌ها بیشتر است که این موضوع ضرورت افزایش تخت‌های بیمارستانی را دو چندان می‌کند.

 

کمبود تخت و کادر درمانی برای رسیدگی به بیماران کرونایی در هرمزگان

فرشیدی گفت: طی دو مرحله ۴۸ تخت برای بیماران کرونایی بندرعباس به بیمارستان‌ها اضافه کرده ایم، ولی به زودی دچار کمبود فضا برای بستری شدن بیماران خواهیم شد که در نظر داریم تااز ظرفیت بیمارستان‌های خصوصی و نقاهتگاه‌ها هم برای بستری کردن مبتلایان به کرونا استفاده کنیم.

 

او افزود:به دلیل کمبود پرستار و پزشک فضای خدمت دهی به بیماران بسیار شلوغ است و از همه فارغ التحصیلان رشته پرستاری و پزشکی برای همکاری با دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از همه جای کشور دعوت به همکاری می‌کنیم.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تا کنون ۲۸ هزار تست کووید ۱۹ از هرمزگانی‌ها گرفته شده و ۸ هزار و ۴۰۰ بیمار کرونایی شناسایی شده است که از این شمار حدود ۱۶۵ بیمار کرونمایی و مشکوک به کرونا جان باخته اند.

 

فرشیدی گفت: بندرعباس در صدر شمار مبتلایان به کرونا و شهرستان‌های قشم، بندرلنگه، رودان و میناب در رده‌های بعدی قرار دارند.

 

او با اشاره به وضعیت وخیم استان گفت: استان هرمزگان در وضعیت قرمز قرار دارد و هرروز نیازمند ۴۸ تخت برای بستری کردن مبتلایان جدید و بدحال هستیم که این امر نیازمند توسعه تجهیزات، کادر درمانی و فضای بیشتر است.

 

کرونا در گلستان به مرز هشدار رسید؛ عدم رعایت فاصله ایمن، وضعیت را بحرانی می‌کند

معاون دانشگاه علوم پزشکی گلستان با بیان اینکه کرونا در استان در مرز هشدار قرار دارد، گفت: اگر شیوه نامه‌های بهداشتی رعایت نشود، شمار مبتلایان و جان باختگان از موج اول نیز بیشتر می‌شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------