۲۸ مورد جدید ابتلا به کرونا در چین/ شمار قربانیان کرونا در جهان از ۴۵۰ هزار نفر گذشت



اخبار,اخبار پزشکی,کرونا در جهان
مقامات بهداشتی چین امروز پنجشنبه از شناسایی ۲۸ بیمار مبتلا به ویروس کرونا در این کشور شامل ۲۱ تن در پکن و ۷ تن در استان های دیگر خبر دادند.

به گزارش ایرنا از کمیسیون ملی بهداشت چین، از تعداد ۲۸ بیمار مبتلا به کرونا، ۲۴ تن محلی و ۴ تن هم وارداتی هستند از بیماران محلی ۲۱ نفر در پکن، دو تن در استان خبی و یک تن هم در شهر تیانجین در همسایگی پکن گزارش شده است.

 

مقامات بهداشتی چین با بیان اینکه در شبانه روز گذشته ۸ بیمار ناقل خاموش هم شناسایی شده اند اعلام کردند در روز گذشته هیچ فردی به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را در چین از دست نداده است.

 

شمار کل بیماران مبتلا به کرونا در چین تا کنون به ۸۳ هزار و ۲۹۳ تن و تعداد جان باختگان هم به چهار هزار و ۶۳۴ تن رسیده است با ترخیص ۱۵ بیمار دیگر در چین شمار کل بهبود یافتگان هم تا امروز پنجشنبه به ۷۸ هزار و ۳۹۴ تن رسیده است.

 

در پی موج دوم شیوع ویروس کرونا در پکن پایتخت چین، شهردار این شهر نسبت به افزایش شمار مبتلایان و «وخامت شدید اوضاع» در این کلان‌شهر هشدار داد و گفت از پنجشنبه گذشته تاکنون بیش از ۱۸۹ مورد جدید ابتلا به ویروس در پایتخت چین شناسایی و ثبت شده است.

 

نخستین موارد ابتلا به کرونا در پایتخت چین، پس از دوماه روز پنجشنبه گذشته از بازار "شین فادی" گزارش شد این بازار در سال ۱۹۸۸ میلادی ساخته شده و بزرگترین بازار عمده فروشی سبزیجات در ‌آسیا به لحاظ حجم تجارت است میزان تبادلات تجاری این بازار در سال ۲۰۱۹ میلادی به بیش از ۱۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار رسید.

 

روزانه در این بازار که هم اکنون تعطیل است ۱۸ هزار تن سبزیجات، ۲۰ هزار تن میوه، یک هزار و ۵۰۰ گوسفند، ۱۵۰ راس گاو و بیش از یک هزار و ۵۰۰ تن محصولات دریایی مورد معامله قرار می گرفت.

 

بازار "شین فادی" که افزون ۱۱۲ هکتار وسعت دارد ۱۰ هزار کارمند و ۲ هزار غرفه ثابت و روزانه هزاران مشتری دارد.

 

به دنبال شیوع مجدد ویروس کرونا در پکن، ۱۱ منطقه مسکونی و یک بازار محلی در جنوب پایتخت به شکل ویژه‌ قرنطینه شده اند مقامات چین همچنین در واکنش به مبتلا شدن شماری از مردم پکن به کرونا، تمام مدارس را که بتازگی باز شده بودند تعطیل و هرگونه استفاده از وسایل ورزشی عمومی و سفر از سایر استان‌ها به پکن را نیز به طور موقت ممنوع کردند.

 

اکنون مقام‌های بهداشتی چین برای کنترل و مهار مجدد شیوع کرونا در پکن، روی آزمایش کارکنان و مشتریان بازار بزرگ پکن متمرکز شده‌اند.

 

شمار قربانیان کرونا در جهان از ۴۵۰ هزار نفر گذشت

شمار قربانیان کرونا در جهان به ۴۵۰ هزار و ۴۵۲ نفر رسید.

 

تا کنون در سراسر جهان، هشت میلیون و ۳۹۲ هزار و ۴۸۱ نفر به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

 

چهار میلیون و ۴۰۵ هزار و ۱۵۲ نفر نیز پس از ابتلا به این ویروس بهبود یافته‌اند.

 

تعداد قربانیان کرونا در آمریکا به مرز ۱۲۰ هزار نفر رسید

طی شبانه‌روز گذشته، ۸۰۹ نفر دیگر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در آمریکا جان خود را از دست دادند و به این ترتیب تعداد کل قربانیان کرونا در این کشور به ۱۱۹ هزار و ۹۴۱ نفر رسید.

 

طی همین مدت، ۲۵ هزار و ۴۵۶ نفر دیگر به کرونا مبتلا شدند و تعداد کل مبتلایان به دو میلیون و ۲۳۳ هزار و ۸۵۶ نفر رسید.

 

تا کنون در آمریکا ۹۱۲ هزار و ۵۸۱ نفر بعد از ابتلا به کرونا بهبود یافته‌اند.

 

شمار مبتلایان به کرونا در قطر از ۸۳ هزار نفر فراتر رفت

وزارت بهداشت قطر روز چهارشنبه از ثبت 1097 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در این کشور طی بیست و چهار ساعت  خبر داد.

 

وزارت بهداشت قطر همچنین از ثبت 2 مورد جدید فوتی بر اثر ابتلا به ویروس کرونا خبر داد.

 

تاکنون 83174 نفر در قطر به ویروس کرونا مبتلا شده اند که 82 نفر از آنها جان خود را از دست داده اند.

 

طبق اعلام وزارت بهداشت قطر تاکنون 62172 نفر از مبتلایان به ویروس کرونا بهبود یافته اند.

 

وزارت بهداشت قطر همچنین اعلام کرد که این کشور با توجه به اقدامات و تدابیر پیشگیرانه برای مقابله با ویروس کرونا  مرحله پیک شیوع این ویروس را پشت سر گذاشته است.

 

شناسایی ۶۵۷ کرونایی در یک کارخانه آلمانی

مقام‌های شهر «گوترسلوه» در ایالت «راین وستفالیای شمالی» آلمان اعلام کردند که ۶۵۷ بیمار جدید مبتلا به کرونا را در یک کارخانه بسته‌بندی گوشت، شناسایی کرده‌اند.

 

این بیماران در کارخانه بسته‌بندی گوشت «تونیس» مشغول به کار هستند و تاکنون از ۹۸۳ نفر از کارکنان این کارخانه آزمایش کرونا گرفته شده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------