کودک ۱۰ ساله هرمزگانی نیز قربانی ویروس مرموز کرونا شد/ بستری شدن ۴۰۰ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های اصفهان



اخبار,اخبار پزشکی,کرونا در ایران
کودک ۱۰ ساله هرمزگانی بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داد و زنگ هشدار به خانواده‌ها برای مراقبت بیشتر از فرزندان خود را به صدا در آورد.

به گزارش تسنیم، کرونا همچنان در مناطق جنوبی کشور مخصوصا هرمزگان می‌تازد و مردم را نگران کرده است. در این بین برخی هنوز هشدارها را جدی نمی‌گیرند و تذکرات بهداشتی مانند زدن ماسک را جدی فرض نمی‌کنند.

 

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان عصر امروز در گفت‌وگو با رسانه‌ها از جان باختن 8 نفر دیگر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در استان هرمزگان خبر داد.

 

دکتر فاطمه نوروزیان گفت: از این تعداد 2 نفر زن و 6 نفر بوده‌اند، که 25 درصد جان باختگان سابقه هیچ بیماری زمینه‌ای نداشته‌اند. 

 

وی ادامه داد: کمترین شن این افراد 10 و بیشترین 83 سال بوده است. 

 

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: این کودک یک دختر بچه 10 ساله بوده که سابقه هیچگونه بیماری زمینه‌ای نداشته است. 

 

حال با جان باختن این کودک زنگ خطر برای خانواده‌های هرمزگانی به صدا در آمده و کلیشه عدم ابتلا و آثار وخیم در این افراد در هم شکسته و بایستی خانواده‌ها با حساسیت بیشتری نسبت به حفظ جان کودکان خود و پیشگیری از ابتلا فرزندان خود به این ویروس تلاش کنند. 

 

۴۰۰ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های اصفهان بستری شدند

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با تاکید به ابتلا و بستری ۷۱ بیمار جدید مشکوک به کووید ۱۹ در بیمارستان های استان در ۲۴ ساعت گذشته، گفت: در طی یک هفته گذشته با آمار حدود ۴۰۰ بیمار مشکوک به ویروس کرونا و بستری شده در بیمارستان ها مواجه بودیم.

 

آرش نجیمی در گفت و گو با ایمنا با اشاره به آمار بیماران جدید مبتلا به ویروس کرونا در طی ۲۴ ساعت گذشته، اظهار کرد: در طی ۲۴ روز گذشته ۷۱ بیمار با علائم کرونا، در مراکز درمانی استان اصفهان بستری شدند که در این مدت ۳۱ بیمار بهبود یافته از مراکز درمانی استان مرخص شدند.

 

وی ادامه داد: هم اکنون تعداد مبتلایان به کرونا بستری شده در مراکز درمانی استان اصفهان (به جز کاشان و آران و بیدگل) ۴۴۴ نفر است که ۹۳ نفر آنها با شرایط حاد در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

 

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، با بیان اینکه در یک هفته گذشته موارد بستری بیماران کرونایی در استان اصفهان روند ثابتی داشته است، اظهار کرد: در طی یک هفته گذشته با آمار حدود ۴۰۰ بیمار مشکوک به ویروس کرونا و بستری شده در بیمارستان‌ها مواجه بودیم.

 

وی تصریح کرد: افزایش موارد سرپایی مبتلایان به کرونا در مراکز بهداشتی و درمانی استان و علاوه بر این افزایش ناقلان بیماری کرونا در جامعه و پایبند نبودن بیماران به قرنطینه، کادر درمانی را نگران کرده است.

 

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با تاکید بر اینکه در استان اصفهان ۸۰ بیمارستان دولتی و خصوصی با هفت هزار تخت، خدمات رسانی می‌کنند که ۳۳ بیمارستان فقط در شهر اصفهان است، گفت: مراکز خورشید و امین به عنوان بیمارستان‌های ریفرال و فوق تخصصی مبتلایان به کرونا در نظر گرفته شده‌اند و موارد تشخیص داده شده از سایر بیمارستان‌ها به این دو مرکز فرستاده می‌شوند.

 

نجیمی خاطرنشان کرد: همه بیمارستان‌ها اعم از دولتی و خصوصی در استان موظف هستند بخشی از تخت‌های عادی و آی سی یو را برای پذیرش بیمارانی که از ابتلاء به کرونا رنج می‌برند، اختصاص دهند.

 

وی با اشاره به سازگاری جامعه با بیماری کرونا، اظهار کرد: تخصیص همه بیمارستان‌ها برای پذیرش بیماران مبتلا به کرونا، با هدف سازگاری جامعه با کرونا دنبال می‌شود تا جامعه درک کند که این بیماری از بین رفتنی نیست و باید با آن سازگار شد.

 

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، گفت: در صورتی که مردم دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را در خصوص پیشگیری و مقابله با کرونا رعایت کنند، هم حجم کار کادر درمان کمتر می‌شود و هم سلامت خود و خانواده‌هایشان به خطر نمی‌افتد.

 

وی خاطرنشان کرد: لازم است که همشهریان از ترددهای غیرضروری پرهیز کنند و با رعایت فاصله گذاری اجتماعی، شست و شوی مرتب دست‌ها و قرنطینه خانگی بتوانیم به روند سیر نزولی این بیماری نفس‌گیر دست یابیم.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------