شناسایی 2615 بیمار جدید مبتلا به کرونا/ فوتی ها دوباره 3 رقمی شدند



اخبار,اخبار پزشکی,کرونا در ایران
سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۲۰۰ هزار و ۲۶۲ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۲۰ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۹۳۹۲ نفر رسید.

به گزارش ایرنا، سیما سادات لاری روز جمعه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از این ویروس بیان کرد: بر اساس معیارهای تشخیصی، در ۲۴ ساعت گذشته تاکنون ۲۶۱۵ نفر بیمار مبتلا به کرونا شناسایی شده‌اند که ۹۸۶ نفر از این افراد در مراکز درمانی بستری شده‌اند.

 

وی افزود: تعداد موارد بستری در بخش مراقبت‌های ویژه ۲۸۳۳ نفر است که برای آنها آرزوی سلامتی داریم.

 

سخنگوی وزارت بهداشت اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته متاسفانه ۱۲۰ نفر به علت ویروس کرونا فوت کرده‌اند و مجموع جان باختگان در کشور به ۹۳۹۲ نفر رسیده است.

 

لاری گفت: مجموع بهبود یافتگان کرونا در کشور نیز تاکنون ۱۵۹ هزار و ۱۹۲ نفر است.

 

وی بیان کرد: تعداد تست‌های انجام شده نیز تاکنون یک میلیون و ۳۷۰ هزار و ۷۱۸ تست است.

 

سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد: استان‌های خوزستان، هرمزگان، کردستان، بوشهر، آذربایجان غربی، ایرانشهر در سیستان و بلوچستان در شرایط خاص قرار دارند؛ اما همه مردم باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند، زیرا در صورت عدم رعایت، ممکن است وضعیت استان‌های سفید هم به سمت هشدار برود.

 

معاون وزیر بهداشت افزود: همه مردم باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند، زیرا در صورت عدم رعایت، ممکن است استان‌های سفید هم به سمت هشدار برود.

 

وی اظهار کرد: مرگ و میرها و بستری‌ها بازتاب عملکرد اجتماعی مردم در رعایت بهداشت فردی و فاصله گذاری در دو تا چهار هفته گذشته است. بنابراین برای کاهش ابتلا و فوت ناشی از کرونا باید فاصله گذاری اجتماعی رعایت شده و در بیرون از منزل از ماسک استفاده شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------