نتایج جالب واکسن کرونای چینی در مرحله آزمایش بالینی



اخبار,اخبار پزشکی,واکسن کرونا
یک شرکت چینی از آزمایش موفقیت آمیز واکسن کرونا در مراحل آزمایش بالینی آن خبر داد.

به گزارش تسنیم به نقل از رویترز، شرکت CNBG چین امروز (یکشنبه) اعلام کرد که نتایج اولیه آزمایش بالینی واکسن ویروس کرونای این شرکت حاکی از ایمن و موثر بودن آن است. واکسن این شرکت دومین کاندید معرفی به بازارهای بین المللی است که درحال حاضر در مرحله آزمایش بالینی قرار دارد.

 

تزریقهای آزمایشی واکسن شرکت CNBG  سطح بالایی از آنتی بادی در تمام  شرکت کنندگان در فازهای یک و دو نشان داد.

 

محققان و شرکتهای چینی درحال آزمایش شش واکسن احتمالی درمان ویروس کرونا در مرحله بالینی هستند و بیش از ده ها واکسن در سراسر دنیا در مراحل آزمایشی برای درمان ویروسی قرار دارند که تا کنون منجر به مرگ بیش از 470 هزار نفر شده است.

 

با وجود آزمایشات گسترده هیچ یک از این واکسن ها تا کنون موفق به عبور از مرحله سوم آزمایشات بالینی، مرحله ای حساس و ضروری برای ورود به بازار مصرف نشده اند.

 

اخیرا سومیا سوامیناتان دانشمند ارشد سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد: دست کم 200 نوع واکسن کووید-19 در مرحله اکتشاف قرار دارد که حدود 10 نوع وارد مرحله آزمایش روی انسان شده و سه نوع از آن شامل واکسن چین به زودی وارد فاز سوم آزمایش بالینی می شود.

 

پیش از این ریک اسکات، سناتور آمریکایی در مصاحبه ای به تلویزیون بی بی سی گفت: ما باید به این واکسن دست یابیم، اما متأسفانه مدارکی در اختیار داریم که چین در تلاش است در کار ما کارشکنی یا این روند را کُند کند.

 

وی افزود: چین نمی خواهد ما اول این واکسن را بسازیم. آنها تصمیم گرفته اند دشمن آمریکایی ها و دموکراسی در سراسر جهان باشند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------