محدودیت‌ها به خوزستان بازمی‌گردد؟/ روند صعودی بستری بیماران کرونا در تهران



اخبار,اخبار پزشکی,استاندار خوزستان
استاندار خوزستان گفت: استان خوزستان حدود شش هفته است که در وضعیت قرمز به سر می‌برد و این مدت در حال طولانی شدن است و باید با تمهیدات اندیشیده‌شده، این وضعیت تغییر یابد.

به گزارش ایسنا، غلامرضا شریعتی در حاشیه نشست ستاد مدیریت کرونا در خوزستان که یکشنبه شب (۸ تیرماه) برگزار شد، اظهار کرد: در این نشست، نظرات فرمانداران و دانشگاه‌ها علوم پزشکی و مدیران مختلف خوزستان ارائه شد و تصمیمات لازم اتخاذ شد.

 

وی افزود: مقرر شد فرمانداران در بحث برگزاری مراسم ترحیم جدی‌تر ورود کنند و مانند کاری که در ماهشهر انجام شده است، عمل کنند و تعهد شود حداکثر ۱۰ نفر در مراسم خاکسپاری اموات حضور پیدا کنند در غیر این صورت اجازه دفن داده نمی‌شود.

 

استاندار خوزستان با تأکید بر لزوم مدیریت شرایط استان، گفت: تعداد مراجعه‌کنندگان به مراکز ۱۶ ساعته و بیماران سرپایی کاهش پیدا کرده است اما همچنان روند بستری ثابت و شیب آن بسیار کند است؛ این مساله فشار بیشتری بر روش درمانی وارد می‌کند.

 

شریعتی بیان کرد: علاوه بر کاهش مراجعین، موارد بستری نیز باید کاهشی شود و مبتلایان با حال بد که به بستری نیاز دارند باید کاهش یابند که لازمه این امر، کاهش روند ابتلا است.

 

وی تصریح کرد: امیدواریم با کاهش مراجعه به مراکز درمانی، در یکی دو هفته آینده موارد بستری نیز کاهش یابد.

 

استاندار خوزستان افزود: رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، خودداری از شرکت در مراسمات عزاداری و عروسی و خودداری از شرکت در هرگونه تجمعات لازم است و مردم باید به این موضوع توجه کنند اما متاسفانه در بسیاری از مناطق به این مساله توجه نمی‌کنند.

 

وی تصریح کرد: بسیاری از شهرهای خوزستان که در هفته گذشته وضعیت نارنجی داشتند اکنون در وضعیت زرد قرار گرفته‌اند و شرایط بهتری دارند اما برخی از شهرها همچنان نارنجی یا قرمز مانده‌اند که این مساله به علت عدم رعایت مردم است.

 

شریعتی بیان کرد: باید همه دست به دست هم دهیم تا بر این شرایط فائق آییم. اکنون هنوز وضعیت ۹ شهر خوزستان قرمز است و باید تلاش شود وضعیت این شهرها بهبود یابد.

 

وی گفت: استان خوزستان حدود شش هفته است که در وضعیت قرمز به سر می‌برد و این مدت در حال طولانی شدن است و باید با تمهیدات اندیشیده‌شده، این وضعیت تغییر یابد. فرمانداران، بخشداران و دهیاران موظف شدند جدی‌تر در این زمینه ورود کنند و امیدواریم شرایط را بهبود دهیم.

 

استاندار خوزستان اضافه کرد: در خصوص شهرهای قرمز پیشنهاداتی به مرکز داده شده است و در صورت موافقت، محدودیت‌ها اعمال خواهد شد که این مسائل فردا نیز پیگیری خواهد شد.

 

شریعتی افزود: بنا شد همچنان کتابخانه‌ها و مراکز فرهنگی و تعطیل باشند و سینماها نیز در هفته جاری تعطیل خواهند بود.

 

روند صعودی بستری بیماران کرونا در تهران

علیرضا زالی، با اشاره به افزایش آمار نگران کننده کرونا در تهران، اظهار داشت: در ۲۴ ساعتی که گذشت تعداد بیمارانی که با تشخیص کرونا در بخش‌های عادی بستری شدند به رقمی بالغ بر ۳۹۹ بیمار رسید.

 

وی افزود: در سه هفته اخیر بالاترین میزان بستری شدگان بیماران کرونا در بخش‌های مراقبت ویژه به عددی بیش از ۱۲۲ نفر رسیده است.

 

فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلانشهر تهران با اشاره به اینکه میزان بیماران مبتلا به کرونا و بستری شدگان در بخش‌های عادی و ویژه به شکل چشمگیری روند صعودی داشته است، خاطرنشان کرد: تعداد بیمارانی که طی ۲۴ ساعت گذشته از بیمارستان‌های تهران نیز مرخص شده اند ۴۷۰ نفر بوده و به طور کلی برای اولین بار آمار بستری شدگان به ترخیص شدگان پیشی گرفته است.

 

زالی با بیان اینکه علائم تنفسی در بیماران مبتلا به کرونا بیش از سایر عوارض می‌تواند منجر به ماندگاری بیمار در بیمارستانها شود افزود: الگوی مراجعان کرونایی در بیمارستان‌های شهر تهران همچنان تب و تنگی نفس است.

 

فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلانشهر تهران از استمرار خدمات و تلاش‌های ایثارگرانه کادر درمانی و بهداشتی برای درمان بیماران مبتلا به کووید ۱۹ خبر داد و تاکید کرد: قریب به چهار ماه از شیوع پاندمی کرونا می‌گذرد و کادر پزشکی شبانه روز خدمات منحصر به فردی ارائه می‌دهند.

 

وی با اشاره به آمادگی کامل بیمارستان‌ها و کادر بهداشت و درمان در راستای ارائه خدمات به بیماران مبتلا به کرونا خاطرنشان کرد: به رغم تمامی جنبه‌های مثبت، پتانسیل‌های بالا و آمادگی تیم درمان، ممکن است با افزایش آمار مبتلایان، تیم درمان دچار فرسودگی شوند.

 

زالی، مداخله جدی تر مسئولان در حوزه مدیریت ورودی بیمارستانها را ضروری دانست و گفت: با تغییرات آماری باید تصمیمات لازم و جدید متناسب با مقابله با بیماری کرونا اتخاذ شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------