روند صعودی کرونا در قم/ مرگ نوزاد ۲۳ روزه به دلیل کرونا در بوشهر



اخبار,اخبار پزشکی,ویروس کرونا در ایران
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان اینکه به کمک مردم استان نیاز داریم تا بحران کرونا را کنترل کنیم، گفت: متاسفانه روند رو به افزایش تعداد بیماران کرونا در قم مثبت است و این موضوع جای نگرانی است.

به گزارش تسنیم، محمدرضا قدیر عصر امروز در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: متاسفانه روند رو به افزایش تعداد بیماران کرونا در قم مثبت است و این موضوع جای نگرانی است.

 

وی با بیان اینکه به کمک مردم استان نیاز داریم تا بحران کرونا را کنترل کنیم، افزود: درحال حاضر 215 بیمار مبتلا به کرونا در قم بستری هستند که از مردم تقاضا داریم موارد بهداشتی را رعایت کنند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم بیان کرد: روز گذشته در ستاد استانی بحران کرونا مصوبه خوبی داشتیم و قرار شد همه تجمع ها شامل جشن عروسی، مراسم ختم و تشییع جنازه لغو شود و هر گونه تجمعی که امکان انتشار ویروس کرونا را دارد نیز برگزار نشود.

 

قدیر با بیان اینکه مردم حتما از ماسک استفاده کنند، عنوان کرد: در ادارات و سازمان و نهادهای استان استفاده از ماسک اجباری شده است، می توان از ماسک خانگی استفاده کرد و در مکان های غیردرمانی  نیز اجباری وجود ندارد که از ماسک های طبی استفاده شود.

 

وی گفت: 110 بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان کامکار بستری هستند، در بیمارستان فرقانی 40 بیمار کرونایی بستری هستند و همه بیمارستان های استان نیز پذیرش بیماران مشکوک و مبتلا به کرونا را انجام می دهند.

 

نوزاد ۲۳ روزه قربانی کرونا شد

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر گفت: در میان فوتی های کرونا طی چند روز اخیر یک نوزاد ۲۳ روزه وجود دارد و مابقی در رده سنی ۳۸ تا ۸۲ سال هستند.

 

به گزارش ایسنا، سعید کشمیری با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته ۶۵ بیمار در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر بستری‌ شده‌اند، افزود: در حال حاضر ۳۳۴ بیمار در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر بستری هستند که ۱۶۲ مورد مثبت قطعی هستند.

 

وی اظهار کرد: خوشبختانه در ۲۴ ساعت گذشته ۵۳ مورد از بستری‌های بخش‌های کرونایی در استان بوشهر باحال خوب از بیمارستان مرخص شده‌اند که از این تعداد ۳۵ مورد مثبت قطعی بوده‌اند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: متأسفانه یک نفر از همشهریان عزیزمان روز دوشنبه، دو نفر روز سه‌شنبه و ۹ نفر نیز روز چهارشنبه فوت‌ شده‌اند و تست کرونای آنها امروز مثبت اعلام‌ شده که یک نوزاد ۲۳ روزه و مابقی در رده سنی ۳۸ تا ۸۲ سال هستند.

 

کشمیری بابیان اینکه هم‌اکنون ۵۱ مورد در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری هستند افزود: از این تعداد در حال حاضر ۳۵ مورد از آن‌ها با کمک دستگاه نفس می‌کشند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از اضافه شدن ۴۰ تخت ICU به تخت‌های ویژه استان خبر داد و گفت: ۱۵ تخت ICU با تمام تجهیزات پیشرفته توسط شورای راهبردی پتروشیمی به بیمارستان‌های جنوب استان شامل شهرستان‌های عسلویه، جم، کنگان و دیر اهدا شده است.

 

وی تصریح کرد: ۲۵ تخت ICU با تمام تجهیزات پیشرفته نیز توسط وزارت بهداشت به بیمارستان‌های استان بوشهر اضافه‌ شده که هزینه این ۴۰ تخت بالغ بر ۱۲ میلیارد تومان است.

 

جولان کرونا در روستاهای استان گلستان / ۶۰ درصد بیماران، اهالی روستا هستند‌

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: حدود ۶۰ درصد بیماران مبتلا به کرونا در استان، روستاییان هستند.

 

به گزارش تسنیم، عبدالرضا فاضل امشب در جمع خبرنگاران اظهارداشت: در حال حاضر همه شهرهای استان به علت شیوع دوباره کرونا، قرمز است.

 

وی گفت: روند ابتلا به کرونا و بستری بیماران در مراکز درمانی شرق استان، افزایشی است و در برخی شهرستان‌ها مانند کلاله و مینودشت اوضاع بحران است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان افزود: تعداد بیماران بدحال که به دستگاه وصل هستند در شرق استان بیشتر است و حدود 50 نفر در این شرایط هستند.

 

وی گفت: متأسفانه برگزاری مراسمات مختلف مانند عروسی‌ها و مجالس ترحیم سبب شده تا 60 درصد بیماران استان، روستاییان باشند.

 

فاضل خاطرنشان کرد: کادردرمانی از اسفندماه پارسال تا کنون شرایط سختی را پشت سر گذاشته‌اند و دچار فرسودگی شده‌اند. مردم باید کمک کنند تا بتوانیم شرایط را کنترل کنیم.

 

وی گفت: استفاده از ماسک، رعایت فاصله‌گذاری فیزیکی و همچنین شستشوی مکرر دست‌ها از جمله اقداماتی است که می‌تواند از ابتلای افراد به بیماری کرونا جلوگیری کند.

 

محدودیت های کرونایی در آذربایجان غربی یک هفته دیگر تمدید شد

به دنبال درخواست و پیگیری ستاد استانی مقابله و مدیریت بیماری کرونا مبنی بر لزوم تمدید محدودیت های اعمال شده از سه هفته قبل به منظور کنترل شیوع بیماری کرونا، کمیته امنیتی،اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا با تمدید محدودیت های کرونایی به مدت یک هفته دیگر در آذربایجان غربی موافقت کرد.

 

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجتن غربی، بر این اساس مصادیق محدودیت شامل دانشگاه ها، مدارس، مدارس شبانه روزی،حوزه های علمیه، آموزشگاه های فنی و حرفه ای،مهدهای کودک، زبانسراها و سایر آموزشگاه ها و کتابخانه‌ها، استخرهای سرپوشیده، سینما، تئاتر و مراکز مشابه، موزه و باغ موزه‌ها، تالارهای پذیرائی، آرایشگاه‌های زنانه و سالن های زیبایی، مساجد و مصلی‌ها، برگزاری هرگونه مراسم اجتماعی، فرهنگی،مذهبی و همایش ها، باشگاه های ورزشی ورزش های پربرخورد از جمله کشتی، کاراته، جودو و موارد مشابه، کافه،قهوه خانه و چایخانه ها، باغ وحش و شهربازی ها، مراکز تفریحی آبی،باشگاه های بدنسازی و عدم برگزاری نماز جمعه می شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------