حذف شام باعث لاغری نمی‌شود



اخبار,اخبار پزشکی,لاغری با حذف شام
یک متخصص طب ایرانی گفت: شام نخوردن کمکی به لاغری نمی‌کند بلکه حتی فرد مستعد چاقی هم می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، الهام پارسا متخصص طب ایرانی اظهار کرد: به افرادی که دارای بیماری دیابت هستند توصیه می‌کنم قبل از مصرف هر گونه دم‌نوش یا غذایی، دارو‌هایی را که مصرف می‌کنند با پزشک خود مطرح کنند، چرا که مصرف هم زمان برخی از غذا‌ها با دارو‌ها عارضه ایجاد می‌کند و مشکلاتی را نیز به وجود می‌آورد.

 

او گفت: بهترین توصیه‌ این است که سبک زندگی خود را تغییر دهید و ورزش کنید، برای حفظ سلامتی ۱۵۰ دقیقه در هفته ورزش متوسط انجام دهید.

 

این متخصص طب ایرانی، انجام فعالیت‌های بدنی روزانه، نرمش و ورزش را نیز توصیه کرد و ادامه داد: فعالیت بدنی باعث بالا رفتن سطح ایمنی بدن می‌شود.

 

او با اشاره به اینکه افرادی که شاخص توده بدنی آن‌ها بالای۳۰ است، مستعد ابتلا به دیابت هستند، افزود: اگر در خانواده فردی مبتلا به دیابت است باد بدانیم که فاکتور قوی برای ابتلای سایر اعضای خانواده به دیابت وجود دارد.

 

پارسا با اشاره به اینکه نباید بدون حساب و کتاب میاون وعده مصرف کنیم، گفت:  تعداد واحدی که در روز بدن به میوه نیاز دارد مشخص است بنابراین باید در طول روز ۳ الی ۴ واحد میوه متوسط مصرف کنیم.

 

این متخصص طب ایرانی تصریح کرد: برای شام نخوردن تعریفی نداریم، این قضیه کمکی به لاغری نمی‌کند بلکه حتی فرد مستعد چاقی هم می‌شود.

 

پارسا یادآوری کرد: میوه و یا پوره سبزیجات به کاهش اشتها و کاهش وزن کمک می‌کند، بنابراین بهتر است به جای استفاده از آبمیوه از خود میوه استفاده کنیم.

 

او گفت: کدو، گشنیز، بامیه و دارچین برای لاغری توصیه می‌شود. دارچین، عرق گزنه به کاهش قند کمک می‌کند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------