هوش مصنوعی برای رصد میزان پیشرفت پارکینسون



اخبار,اخبار پزشکی,ابداع  یک مدل هوش مصنوعی برای بررسی پیشرفت پارکینسون
دو شرکت آی بی ام و بنیاد مایکل جی فاکس از طراحی یک مدل هوش مصنوعی بررسی پیشرفت بیماری پارکینسون خبر داده اند که شناسایی زودهنگام این بیماری را ممکن می‌کند.

به گزارش مهر به نقل از زد دی نت، یکی از چالش‌های مهم برای شناسایی بیماری پارکینسون ظهور و مشخص شدن دیرهنگام علائم ابتلاء به این بیماری است که موجب می‌شود پارکینسون بسیار دیر تشخیص داده شود و لذا درمان آن نیز چندان مؤثر نباشد.

 

اما مدل هوش مصنوعی جدید با بررسی علائم فیزیکی بدنی که ممکن است چندان برای افراد عادی و حتی پزشکان متخصص محسوس نباشد، می‌تواند به سرعت و در همان مراحل اولیه به شناسایی بیماری پارکینسون کمک کند. از جمله این علائم می‌توان به لرزش‌های نامحسوس برخی عضلات بدن، کاهش توان کنترل تعدادی از قسمت‌های خاص بدن توسط افراد مبتلا و غیره اشاره کرد.

 

بر مبنای این مدل هوش مصنوعی و بر اساس زمان تشخیص و محل ظهور نشانه‌های ابتلاء به پارکینسون در هر یک از بیماران می‌توان برای آنها درمان و داروهای اختصاصی تجویز کرد و روند پیشرفت بیماری را کند کرد. انتظار می‌رود بعد از بررسی نهایی این مدل بتوان از آن برای شناسایی سریع بیماری‌های خطرناک و مشابه دیگری مانند آلزایمر نیز استفاده کرد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------