تشخیص حمله قلبی در ده دقیقه با آزمایش بزاق دهان



اخبار,اخبار پزشکی,حمله قلبی
محققان روش جدیدی را برای شناسایی حملات قلبی کشف کرده اند که مبتنی بر آزمایش براق دهان فرد است. از این طریق پروتئینی که نشانگر آغاز حمله مذکور است شناسایی می شود.

به گزارش فارس به نقل از نیواطلس، آزمایش یادشده فعلا در مرحله بررسی های مقدماتی است و در صورت تایید آن در آینده شناسایی مشکلات بیماران قلبی و عروقی تسریع شده و از میزان حملات قلبی نیز به شدت کاسته می شود.

 

پژوهشگران می گویند در آستانه وقوع حملات قلبی سطح پروتئینی موسوم به تروپونین به سرعت در جریان خون بدن افزایش می یابد. باید توجه داشت که رویدادهایی مانند درد قفسه سینه، حالت تهوع و خستگی لزوما نشانه وقوع قریب الوقوع حملات قلبی نیستند و تنها با آزمایش خون فرد که تکمیل آن حدود یک ساعت زمان می برد می توان تشخیص قطعی داد که آیا وی دچار حمله قلبی شده یا خیر.

 

محققان روش جدید آزمایش را بسیار سریع و ساده توصیف کرده اند و می گویند از این پس برای شناسایی پروتئین تروپونین دیگر نیازی به آزمایش خون نیست و این کار با بررسی بزاق دهان به سرعت قابل انجام است. استفاده آزمایشی از این روش بر روی ۳۲ داوطلب با موفقیت انجام شده و دقت آن فعلا ۸۴ درصد است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------