واکسن چینی کرونا در بدن سالخوردگان پادتن تولید کرد



اخبار,اخبار پزشکی,واکسن چینی کرونا
واکسن چینی کرونا که در حال سپری کردن مرحله نهایی آزمایش بالینی خود است توانسته است در بدن سالخوردگان نیز پادتن تولید کند.

به گزارش فارس به نقل از رویترز، واکسنی که شرکت چینی «سینوواک» تولید کرده در بدن افراد سالخورده نیز پادتن (آنتی بادی) تولید کرده است.

 

شرکت سینوواک بیوتک، روز دوشنبه اعلام کرد که واکسن کرونایی که این شرکت در داوطلبان سالخورده استفاده کرده ایمن بوده و بر اساس نتایج اولیه، واکنش‌های ایمنی که در نتیجه تزریق این واکسن به افراد سالخورده حاصل شده اندکی ضعیفتر از افراد جوان است.

 

داوطلبان دریافت واکسن کرونای شرکت سینوواک چه در مرحله آزمایش بالینی نخست و چه مرحله آزمایش بالینی دوم که شامل 421 نفر با حداقل سن 60 سال بوده هیچگونه عوارض جانبی شدیدی نشان نداده‌اند.

 

4 واکسن از 8 واکسن ویروس کرونا که در سطح جهان در حال سپری کردن مرحله سوم آزمایش بالینی خود هستند چینی می‌باشند.

 

برای سه گروه از مشارکت‌کنندگانی که به ترتیب 2 دوز از واکسن کرونای سینوواک را با دوز پایین، متوسط و زیاد دریافت کرده‌اند در 90 درصد از آنها سطح آنتی بادی شاهد افزایش چشمگیر بوده است.

 

واکسن شرکت سینوواک که با نام «کروناواک» در حال آزمایش است در برزیل و اندونزی در مرحله پایانی آزمایش انسانی است. در صورتی که ارزیابی‌ها از این واکسن ایمن بودن کافی آن را نشان دهد مجوز استفاده گسترده از آن صادر خواهد شد.

 

البته پیش از این 90 درصد از کارمندان شرکت سینوواک و خانواده‌هایشان و همچنین کادر اورژانس چین و گروه‌های پرخطردر این کشور این واکسن را دریافت کرده‌اند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------