اندازه مغز نابغه‌ها با هوش آنها ارتباط دارد؟



اخبار,اخبار پزشکی,اندازه مغز نابغه‌ها با هوش
یکی از سوالات رایج درباره نوابغ، اندازه و وزن مغز آن‌هاست که محققان با بررسی چند عامل به این سوال پاسخ داده‌اند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، شاید برای بسیاری از شما این سوال پیش آمده باشد که احتمالا مغز افراد بسیار باهوش و به اصطلاح نابغه از افراد معمولی بزرگتر و یا سنگین‌تر است و احتمالا هیچ جوابی هم برای آن نیافته‌اید؛ در اینجا می‌توان با بررسی چند نمونه ساده به این سوال پاسخ داد که به راستی تفاوتی میان اندازه و یا وزن مغز نوابغ با سایر افراد وجود دارد یا خیر؟.

 

باید گفت اندازه به تنهایی نمی‌تواند توضیح دهد که چرا بعضی از ما جزو نوابغ محسوب می‌شویم و برخی دیگر نه. برخی از حیوانات مغز بزرگ دارند، مانند دلفین‌ها و نهنگ‌ها که بسیار باهوش هستند اما کلاغ‌ها نیز با مغز‌های کوچک خود بسیار هوشمند هستند.

 

مغز نوابغی مانند آلبرت انیشتین اندازه گیری شده است اما باید بدانید که هیچ ارتباطی میان اندازه و وزن مغز او با نبوغش دیده نشده است. یک مطالعه نشان داد که سلول‌های گلیایی انیشتین بیش از حد متوسط است. این‌ها از سلول‌های عصبی حمایت و محافظت می‌کنند و این نشان می‌دهد مغز او انرژی بیشتری می‌طلبیده است.

 

مطالعات دیگر نشان می‌دهد نوابغ دارای ارتباط عصبی دوربرد بیشتری هستند که از یک ناحیه مغز به ناحیه دیگر می‌رسد. با این وجود هیچ ویژگی واحدی توانایی استثنایی آن‌ها را توضیح نمی‌دهد. پایداری، سخت کوشی و عزم راسخ ممکن است به همان اندازه مهم باشد و برای نابغه بودن لزوما به مغز مخصوصاً سنگینی نیاز نیست.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------